Jump to content
Annons

Vilka online-resurser anväder ni?


Desecrated

Recommended Posts

Vi lever i en ny tid och idag har vi musiker tillgång till mer information än någonsin tidigare. Men likföbannat känner jag att jag inte alltid hänger med.

Jag tog hem en perfect pitch app till telefonen igår och har suttit med den i några timmar, det är riktigt bra träning.

Jag försöker se veckans föreställning på svtplay och håller ett öga på ted talks.

Men vad mer finns det???

Vad använder ni för att utvecklas som musiker???

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Använder inte mycket online för att utvecklas (eller bibehålla) som musiker. Tyvärr är det 80% blask man tar till sig via nätet.

Man lyssnar till en hel del musik via nätet. Youtube har intervjuer och "hemma hos" reportage, eller folks karriärer sammanfattade. Även konserter eller instruktionsvideos.

Men rent konkret blir det inte mycket via nätet. Man kan nås av nyheter via nätet om nån bok, konsert, teknik eller så. Men att ta till sig den och öva osv, det sker i så fall helt offline. I alla fall för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag gillar med online tjänster är att man kan bli utsatt för sådant man kanske inte i vanliga fall inte skulle sökt upp.

Jag har suttit med böcker och liknande i åratal men det är skönt att få leka med nånting lite mer interaktivt.

Vad tycker ni om into the lair och liknande online kurser då ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...