Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tja!

Jag köpte för längesen Slate trigger och en tid senare så köpte jag Deluxe Expansion Pack. Fick det inte att funka då.

La ner det och orkade inte bry mig men nu tänkte jag att jag skulle ta tag i det igen.

Så här säger det om installationen:

Installation

===============================================

1. Download the following .zip files from the Trigger Deluxe Expansion page in your User's Area.

- Deluxe Kicks

- Deluxe Snares

- Deluxe Snares - Full*

- Deluxe Toms

2. Unzip.

3. Move the unzipped folders to your Trigger Instruments folder.

4. Download your Trigger Deluxe License file from the Users Area:

http://trigger-delux...m.net/download/

Your Trigger Deluxe License file should look like this: "trigger_Deluxe_your@emai.com.tlc"

5. Move your Trigger Deluxe License file to your Trigger Instruments Folder.

Authorization

1. Open your DAW and insert Trigger on an audio track.

2. Click "Settings" in the upper left of the plugin window.

3. From the Settings page, click "License Settings" and click "Select License File."

4. Navigate to your Trigger Instruments Folder and select your Trigger Deluxe License File. Click "Okay" to exit the License Settings page.

Trigger Instrument Folder Setup

The first time you use Trigger 1.66, you will need set the location of your Trigger Instrument folder.

1. Open your DAW and insert Trigger on an audio track.

2. Click "Settings" in the upper left of the plugin window.

3. From the Settings page, set the Instruments and Presets Path by clicking "Browse."

4. Navigate to your Trigger Instruments folder and click "Open."

You are now ready to use the Trigger Deluxe Expansion pack!

Har gjort precis som det står.

Så här ligger dom

post-6091-0-27981800-1368622191_thumb.png

Dom gamla originalfilerna Kicks Snares och Toms funkar ju bra. Dom laddas, spelar och låter för fullt. Men ingen av Deluxemapparna funkar.

Licensfilen fungerade men det verkar ändå inte hitta ljuden. Får felmeddelande som der ut så här:

post-6091-0-89266700-1368622269.png

Nån som vet vad det kan vara för knas?

Tacksam för hjälp!

Mvh// KWS 🙂

Redigerat av KillwithSkill
Annons
Postat (redigerat)

Litet långskott: Det står "Instruments and presets Path i GUI't så frågan är om det är den fysiska samplingen du pekar på eller ett preset?

om det är ett preset kan jag tänka mig att du isåfall måste spara om preset-filen för att återknyta den med sökvägen till samplingen.. ungefär som man får göra i Kontakt ibland.

Men har du kollat på Slate's forum? Det brukar vara fler som har samma bestyr om det nu är en bugg i programmet.

Redigerat av Lundin
Postat

Jag hittade problemet.

En goof av rang. Trodde jag hade laddat ner licensfilen. Och det hade jag. Men det var till själva Slate Triggern och inte expansionen.

Så nu funkar det!

Tack iaf för hjälpen! 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.