Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ibland sitter man med gitarren och tycker man kommer på nåt kul och får lust att spela in direkt ungefär som på el-piano med den simpla rec-knappen.

Guitarplug med usb-koppling från gitarren tänkte jag skulle vara nåt men då kommer alla momenten med att slå på datorn, hitta rätt program etc. Tänk att bara koppla den till ett USB-minne? Vore rena drömmen. Finns det ngn riktig liten, billig portastudio eller är man hänvisad till "luft"-inspelning med diktafon, mp3-spelare etc? 😏

Annons
Postat

Kommer väl snart men du måste ju ändå dra igång hela "kittet" dator, program etc. Jag menar nåt som bara tar ljudet direkt! 🙂

Postat

ett helt vanligt fickminne? 🙂

du bryr dig väl inte om nån eventuell ljudkvalité utan bara att idén fastnar nånstans?

Annars funkar ju mobilen om du kan spela in ljud i värsta fall 😄

Postat

ojdå kansek inte läste helt tydligt, men du vill alltså inte ha fickminne utan något du kan använda senare i eventuell produktion?

då är det ju bara att ge upp, dom små portorna brukar ju inte låta någe vidare direkt.

använd ett minne bara så har du idén och gör något konstruktivt med den senare 🙂

Postat

Njae, du är inne på rätt spår Lavrell. Det vore ju ett extraplus om det gick att använda i senare produktion men då blir nog mina önskemål än mer orealistiska. Jag tänker mig en liten kloss med teleplugg (till gitarr) i ena änden och USB i den andra. I princip antar jag ett ljudkort eller i alla fall en a/d-omvandlare med minne. Kanske funkar med min MP3-spelare som har en miniteleingång. MP3-porta kanske? Å andra sidan, som nån sa, kommer man inte ihåg sina låtidéer till nästa dag är de inte tillräckligt bra. Jag tycker inte att det stämmer 🙂

Postat

datorer överallt 😉😄

Kassettbandspelare, snabbt, billigt,

räcker gott och väl för att fästa ideér på "pränt" !

Postat
Nu börjar det bli intressant! Tack! 😉

Det finns andra liknande modeller. Jag tror zoom har en som är ännu mindre. Jag tror inte du hittar något som bättre passar dina krav.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.