Jump to content
Annons

Vet jag vad metal är?

Recommended Posts

Annons

Ja tungt låter det iaf (andra får diagnostisera genre). Antar att det skall vara sång och solon m m? Gillar det där melodiska från 03:35!! 😆

Redigerat av (e)qualitymusic
Dela på andra sajter

Håller gör det ju inte. Det faller tungt.

Trummorna låter kasst (sequensade?) och produktionen låter "tunn" vilket jag tycker nästan aldrig är bra men i metal är det definetivt förödande (låter "V-amp-tunnt"?).

Sen tycker jag inte att låten är bra heller.

Tror det kan bli en bättre produktion med "riktiga" trummor eller om du mixar om dom.

Spelar nästan aldrig in gitarr men jag tror det kan bli fetare om du micar upp en bra försärkare å spelar in istället.

/Niklas

Dela på andra sajter

Håller gör det ju inte. Det faller tungt.

Trummorna låter kasst (sequensade?) och produktionen låter "tunn" vilket jag tycker nästan aldrig är bra men i metal är det definetivt förödande (låter "V-amp-tunnt"?).

Sen tycker jag inte att låten är bra heller.

Tror det kan bli en bättre produktion med "riktiga" trummor eller om du mixar om dom.

Spelar nästan aldrig in gitarr men jag tror det kan bli fetare om du micar upp en bra försärkare å spelar in istället.

/Niklas

Nä såååå taskigt låter det inte tycker jag. Det låter ju inte färdigt, men det är det väl inte heller? Jag tycker det svänger som fan när de dubbla baskaggarna sätter in. Däremot hör jag ingen basgitarr. Fortsätt Du och jobba vidare, skall bli intressant att höra vad det blir av denna. Tycker gitarrljuden är skitiga på rätt sätt,

och de ligger ok i ljudbilden. Trummorna kanske kan skärpas till lite och komma fram i mixen lite mer? Sång skall läggas också eller?

Redigerat av Nad Sylvan
Dela på andra sajter

Det kanske kommer att låta kalas med sång, vad vet jag. Som den är nu så låter den lite tråkig, men det gör ju i och för sig dom flesta låtarna innan sången kommer på.

Trummorna behöver EQas en hel del, även gitarrerna.

Trummorna behöver även en stor dos av kompressor, och baskaggen krockar frekvensmässigt med gitarr och bas.

Det låter även som om du har lagt på en synthbas. Byt ut den så blir det mer levande!

Hoppsan....bara negativt....men så är det. Man måste kunna lära sig av kunstruktiv kritik!

Keep up the good work!

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Hehe.. om man inte får veta sanningen så kan man inte förändras till det bättre. Jag tycker det är bra att man är ärlig och säger som man tycker. Jag har tagit till mig av kritiken och ska nu ta och börja bearbeta låten. 🙂

Redigerat av Myrli
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.