Jump to content
Annons

Hjälp! Keyboard-mysterium...


vortex

Recommended Posts

Har kört ett tag med mitt PCR-30. Funkade fint.

Plötsligt slutar det att fungera. Jag testade att installera om drivisarna, men det gick inte! Säger "The system cannot find the file specified".

För säkerhets skull testade jag att installera på en annan dator (för att kolla att det inte var fel på keyboardet eller installations-cd:n) och det funkade hur fint som helst...

Tacksam för all hjälp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag kör XP. Felet ligger inte i programmet. Jag kör Cubase SX3, men har provat andra också. Och det funkar inte någonstans...

Det konstiga är att PCR:en är "varningsmarkerad" i Device Manager, så redan där är det alltså något som är galet. Det finns ingen info om drivisarna där heller (Unknown). Men, som sagt, när jag gör samma grej på min laptop fungerar det hur bra som helst...

Link to comment
Dela på andra sajter

Har provat detta. Men det funkar inte...

Samma felmeddelande:

"Cannot install this hardware. There was a problem installing this hardware EDIROL PCR. An error occured during the installation of the device. The system cannot find the file specified."

Och det saknas ingen fil. Jag har provat med att lägga in drivisarna manuellt, pillat och donat, men inget tycks hjälpa.

Och jag drömmer mardrömmar om att behöva insallera om hela datorn igen efter att ha tillbringat en försvarlig mängd timmar med installationer och konfigureringar...

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Flyttade tråden från Allmänt till Studioutrustning/instrument..

First blood! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...