Jump to content
Annons

KISS-medlemmarnas soloalbum 1978 - Vems är bäst?


Måsart

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Majoriteten verkar tycka att Ace platta är bäst och tyngst.

En ännu större majoritet (i princip alla...!) totalsågar Peters lite halvflummiga album.

Mellan Paul och Gene är det jämnare.

Personligen håller jag nog Pauls album som favoriten av dom fyra.

Vad tycker ni?

Redigerat av Måsart
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Eftersom jag inte är något jättestort Kiss-fan, så skulle jag vilja säga att Peter Criss album är det bästa. Det är det enda av de fyra som skiljer sig totalt från allt annat Kiss har gjort. Grymt skönt poppig 70-talsljudbild. Troligen är jag den enda i världen som tycker detta. Och det står jag för. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Länge var Ace soloplatta min favorit, men det var bara för att Ace var "gud". Och precis som någon nämnde, så rockade New Your Groove riktigt najs. När jag blev äldre insåg jag att Pauls platta nog ändå var den som var bäst ur framförande- och produktionssynpunkt – Pauls platta har helt klart det trevligaste soundet.

Peters platta var väl OK. Genes sög något så kopiöst ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att Peters platta är mer populär än Genes här inne!

"Hooked on rock and roll" är en riktigt najs rockdänga! Jag skulle nog lägga den bland Top 5, alla fyra soloplattors låtar inräknade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Mig veterligt enda bandet som släppt varsitt soloalbum samtidigt. Året var 1978 å KISS var större än någonsin.

Ååååh berätta mera onkel Slej! 😮

p_night-walks-chil_1490646c.jpg

Berätta mera om hur det var förr i världen 😛😆

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Pacanin (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Ace rockade fetast tyckte jag "när det bagav sig". Rip it out och Snowblind är ju fortfarande två kanonlåtar. Uppskattade inte alls Peters platta då, men det gör jag idag. Genes alster var väldigt mysko och tycker det idag också, är väl bara "Radioactive" som är lyssningsbar. Man kan ju annars tro att Gene var hög när han gjorde sin platta, men han är ju renlevnadsman...så det stämmer ju inte. 🙂

MEN över åren så är det Pauls platta som överlevt bäst. Har en knippe riktigt bra låtar tycker jag, Tonight you belong to me, Move On, Ain´t quite right och framför allt Goodbye.

Har ni inte sett Pauls live-dvd från soloturnén för ett par år sedan där han (och sitt otroliga soloband) avslutar med just låten Goodbye, så se den!

Paul har varit och kommer alltid vara den absolut bästa frontfiguren i vilket band som helst....punkt!

Off topic: inte många band förutom Kiss och The Beatles har fyra medlemmar som sjunger....

Goodbye!

Redigerat av Pacanin
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Off topic: inte många band förutom Kiss och The Beatles har fyra medlemmar som sjunger....

EXAKT! Jag kom att tänka på det lite extra när James Hetfield blev magsjuk i Stockholm för ett par år sedan. Lasse, Kirk och Rob går upp på scenen och meddelar att konserten är inställd....BUUUUUUUU!!!! Folk hade åkt många långa mil för den kvällen. Det var som att luften gick ur Globen, riktigt risig stämning.

Samma sak hände KISS ett par år tidigare, Pauls hjärta börjar slå i dubbel hastighet och han blir tvungen att ställa in. Gene går upp på scenen och frågar publiken om dom vill att KISS genomför konserten ändå, på tre man. Publiken är taggade och svarar givetvis ja. Istället för en ledsam och lång hemresa får dom uppleva en unik konsert då det är enda gången KISS har spelat som trio.

Om ändå Lasse, Kirk och Rob hade kunnat sjunga... ☺️

Redigerat av Måsart
Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag skulle ranka dem så blir det nog...

1. Ace - grymt bra gitarrspel och många bra låtar och jag tycker inte att New York Groove är den bästa. Med tanke på vilken go' rockplatta detta är så var jag lite förvånad hur svaga hans solo/comet-plattor var senare.

2. Paul - många starka låtar och riktigt bra sånginsatser om än lite för mesig produktion.

3. Peter - soft så det förslår men inte alls så dålig som somliga menar.

4. Gene - ojämn så det förslår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är rätt kul att kolla vilka gästmusiker som lirar på plattorna, det är en hel del välkända namn som dyker upp... 🙂

Peter Criss:

http://en.wikipedia.org/wiki/Peter_Criss_%28album%29

Ace Frehley:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ace_Frehley_%28album%29

Gene Simmons:

http://en.wikipedia.org/wiki/Gene_Simmons_%28album%29

Paul Stanley:

http://en.wikipedia.org/wiki/Paul_Stanley_%28album%29

Skål!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...