Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! jag undrar vilka program som är bäst för att redigera ihop olika Audio inspelningar alltså akustisk inspelningar som jag har gjort med trumsetet som jag sedan synkar ihop med låtar och videoklipp? så att det blir en drum cover? Tacksam för alla svar! Med vänlig hälsning Jonatan.

Annons
Postat

Ok ska kika på det! Men de är enbart för film/bild redigering? vid inspelningen av trummorna bör jag använda mig av Cubase eller något musikprogram?

Postat

Ok ska kika på det! Men de är enbart för film/bild redigering? vid inspelningen av trummorna bör jag använda mig av Cubase eller något musikprogram?

nu kan jag inte svära hundra för den enklaste versionen men vegas har multikanalsinspelning å redigering för ljud

den var ursprungligen en daw

• Gilla 1
Postat

Jag såg detta, vilket är bra! 🙂

Tankade hem några testversioner och dem enklaste känns rätt lovande. även den allra enklaste versionen, dock vet jag inte ifall det lönar sig och ta den allra enklaste på sikt. Det återstår att se. jag tackar för att du förde mig dit! trodde först att det bara fanns få och jäkligt dyra program av Vegas först.

Tänkte använda mig av Cubase 7 för inspelningen av trummorna för bra ljudkvalité, som jag sedan synkar ihop med låten i Cubase, och sedan när jag har mixat lite med det tänkte slänga in det i Vegas där jag klippar filmsnuttarna och synkar till audion. Jag antar att det är så många gör och att det ska funka?

Tänkte och så dubbelkolla.. när man har mixat färdigt i alla spår i Cubase och ska spara filen så ska det väl och så bli en enda fil utav allt?

mvh

Postat

Tänkte och så dubbelkolla.. när man har mixat färdigt i alla spår i Cubase och ska spara filen så ska det väl och så bli en enda fil utav allt?

japp

men för att förtydliga: du väljer givetvis det verktyg du trivs bäst med för ljudinspelningen - men ljudkvaliten är inte avhängigt det

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.