Jump to content
Annons

2Box extra pads

Recommended Posts

GurraC (oregistrerad)
Postat

Glad ägare till 2Box, men det verkar vara omöjligt att få tag i extra cymbal och pukpad. Hur gör man när man vill utöka kitet? Andra märken som är kompatibla med 2box-modulen? Har hittat pads på någon fransk site, men de verkar inte kunna leverera till Sverige. Tacksam för tips!

Annons
Postat (redigerat)

Musikbörsen ( Gamla Slagverket här i Stockholm) kan ta hem Drumit grejer. Bengt är upptagen med USA marknaden nu annars kan han säkert svara på vilka som levererar om de inte har på Slagverket. Thomann har också men har bara hört dåligt om dem så det vill jag inte rekommendera.

Jag tror att du kan ta i princip vilka pads och cymbaler som helst som använder ett "Piezo-membran" till triggning ( Piezo-mick) och få det att funka, det enda som är lite speciellt är Hihaten som inte funkar med något annat.

Det andra som är lite speciellt är upphängningen i hagen då deras "klovar" som pads och cymbaler hänger i verkar vara en egen konstruktion.

Jag har hittat en tillverkare om gör triggcymbaler likt "China crashar" som inte kostade så mycket. Kommer nog köpa 3st snart och splitta ut pukornas kantslagstrigg och använda till det istället

Triggera

Lycka till

Redigerat av Lundin
GurraC (oregistrerad)
Postat

Tackar för tipset. Menar du Musikbörsen generellt, eller den butiken i Stockholm specifikt? (Bor i Göteborg) jag tänkte först utnyttja de två lediga ingångarna på modulen. Men vill man ha fler cymbaler sedan, som du säger, så blir det till att splitta. lite konstigt att man har byggt modulen med två extra kanaler utöver grundkitet men att det sedan är stört omöjligt att köpa extra pads. Måste ju vara en bra möjlighet till eftersälj som de borde vårda lite bättre. Har sett att man kan köpa paket med cymbaler och hihat, men jag behöver ju inte en hihat till! Dessutom precis som du nämner. de speciella clampsen som man fäster padsen med i hagen, har jag inte sett till någonstans.

Angående andra kompatibla fabrikat. Har du något tips på just sådana pads med piezo-membran?

tack än en gång!

Postat

Musikbörsen kan nog ta hem.. Det finns lite pulare på 2Box unofficial forumet som grejat med sina kit

Drum-tech i tyskland säljer rätt mycket E-trum delar

Annars kan du väl maila 2Box direkt och fråga vilka som säljer dem i Sverige?

drloop (oregistrerad)
Postat

Luthman har 2box agenturen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.