tordA Postat 21 mars 2005 Postat 21 mars 2005 (redigerat) (nä, DL siffran är inte illegal nerladdning av mina nya låtar 😆 ) Omedelbums på med headset'tet. 😉 världens tröttaste server 🙁 Redigerat 21 mars 2005 av Rockfart
tordA Postat 21 mars 2005 Trådstartare Postat 21 mars 2005 kul, jag ska testa i morgon, sen tar vi ett Studion gruppkackel 😆
Neko Postat 21 mars 2005 Postat 21 mars 2005 Har massa krångel med att få Skype att fatta att jag har ljud in och ut i datorn. Allt annat funkar som det ska, men så fort skype drar ingång funkar varken eller... :S Kollat runt som en tok bland alla settings och inte fått det att funka bättre. (även de på ljudkortet). Det skumma är att det funkat finfint innan... Ska ge det en omgång ingen. Stackars Osiris förra veckan säger jag bara... 😆
milton Postat 21 mars 2005 Postat 21 mars 2005 Skype är underbart! Vännerna i Danmark är plötsligt nåbara igen...
Ken Kängström Postat 21 mars 2005 Postat 21 mars 2005 Jupp... Skype e skojj. När man har vänner på kontaktlistan 😆
lavrell Postat 21 mars 2005 Postat 21 mars 2005 fast det går väl bara att prata en och en i det programmet? Då är väl Ventrilo bättre?
milton Postat 23 mars 2005 Postat 23 mars 2005 (redigerat) Ventrilo bättre Que? Ventrilo? Berätta gärna. Redigerat 23 mars 2005 av milton
android Postat 23 mars 2005 Postat 23 mars 2005 fast det går väl bara att prata en och en i det programmet? Gör det? Har inte använt Skype själv, men mina finlandssvenska vänner har berättat att det (sålänge man går via bra lina) inte är nån större skillnad mot att prata i vanlig telefon.
lavrell Postat 23 mars 2005 Postat 23 mars 2005 (redigerat) fast det går väl bara att prata en och en i det programmet? Gör det? Har inte använt Skype själv, men mina finlandssvenska vänner har berättat att det (sålänge man går via bra lina) inte är nån större skillnad mot att prata i vanlig telefon. Alltså man pratar såklart 2 stycken ... men med Ventrilo så kan man snacka i stort sätt hur många som helst på en kanal 😉 EDIT: Länk till Ventrilo Redigerat 23 mars 2005 av lavrell
android Postat 23 mars 2005 Postat 23 mars 2005 Alltså man pratar såklart 2 stycken ... men med Ventrilo så kan man snacka i stort sätt hur många som helst på en kanal 😄 EDIT: Länk till Ventrilo Ok, jag ska va tyst nu.... 😛
kunoapa Postat 23 mars 2005 Postat 23 mars 2005 Det går alldeles utmärkt att snacka flera stycken i skype, man skapar bara en konferens. Brukar använda det när jag spelar spel med min kompisar. Är det någon som testat skype out? Alltså att ringa till vanliga telefoner med skype, det är ju fantastiskt billigt att ringa till hela världen för 1.7 eurocent (om de nu inte ändrat taxan). Hur är det med latencyn om man ringer tex till Storbrittanien.
lavrell Postat 23 mars 2005 Postat 23 mars 2005 Det går alldeles utmärkt att snacka flera stycken i skype, man skapar bara en konferens. Ahaaa, det visste jag inte om då är det ju bara att rocka 😛
osiris Postat 23 mars 2005 Postat 23 mars 2005 Har massa krångel med att få Skype att fatta att jag har ljud in och ut i datorn. Allt annat funkar som det ska, men så fort skype drar ingång funkar varken eller... :S Kollat runt som en tok bland alla settings och inte fått det att funka bättre. (även de på ljudkortet). Det skumma är att det funkat finfint innan... Ska ge det en omgång ingen. Stackars Osiris förra veckan säger jag bara... 😆 Det är ingen fara o store moderat. Jag talar ofta rätt ut i luften utan att få nåt egentligt svar. 😉 Men vi får ta ett redigt snack när du kommer hem igen 🙂
Twilight_Zound Postat 27 mars 2005 Postat 27 mars 2005 Annars finns ju TeamSpeak... The Ultimate Teamchat progr... Ska fixa en länk...innom kort... Ungefär som Ventrilo, bara många snäpp bättre kvalitet i ljud...
hegobald Postat 28 mars 2005 Postat 28 mars 2005 (redigerat) Det går alldeles utmärkt att snacka flera stycken i skype, man skapar bara en konferens. Brukar använda det när jag spelar spel med min kompisar. Är det någon som testat skype out? Alltså att ringa till vanliga telefoner med skype, det är ju fantastiskt billigt att ringa till hela världen för 1.7 eurocent (om de nu inte ändrat taxan). Hur är det med latencyn om man ringer tex till Storbrittanien. Japp.. Jag har kört SkypeOut ca 6 månader.. Det är lite småstaskig kvalitet och delayen (latencyn) ligger runt 1 sekund. Testade att ringa ut till vanliga teleneätet med MSN-messenger för ca 1,5 år sedan och det funka bättre faktiskt. Nackdel dock.. Vanliga telenätet kan inte ringa in mot Skype. OBS.. Att ha Skype i gång på musikdatorn kan ställa till problem. Redigerat 28 mars 2005 av hegobald
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.