Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har ju haft lite problem med prestandan på min, trots att den är ganska ny, men nu låg CPU-mätaren under 20% för det mesta när man körde projektet, gjorde väl några toppar då och då, men aldrig över 30%. Fast det kanske blir likadant på äldre datorer också? Skriv gärna vad ni fått för resultat!

Undrar också om det finns något sätt att få CPU-belastningen utskriven i efterhand, det är inte så lätt att hänga med alla gånger när det skuttar iväg!

Annons
Postat

Jag har precis uppgraderat min dator till P4-3,2Ghz med 400mhz-1Gb ram

och min CPU-mätarn låg på 10% i stop läget och 15-20% i play, som du sa så toppar den lite då och då, men jag har en annan Cubase-test som är ännu mer krävande

och då låg min dator på 45-55% i play läget, då undrar jag vilken av dessa tester som ger mest rättvis bild 😆

miren (oregistrerad)
Postat

Du kan använda det inbyggda "performance monitor" om du kör windows, ia f NT4, w2k o XP. Starta det genom att skriva perfmon i start/run o så kan du göra en egen logg där du anger alla parametrar du vill mäta, skapa en loggfil eller logga till en databas som du sen kan titta på via performance monitor. Hoppas att det var vad du var ute efter 😉

Postat
min CPU-mätarn låg på 10% i stop läget och 15-20% i play, som du sa så toppar den lite då och då, men jag har en annan Cubase-test som är ännu mer krävande

och då låg min dator på 45-55% i play läget, då undrar jag vilken av dessa tester som ger mest rättvis bild 😉

hur menar du?

bägge ger väl en rättvis bild av din dator. det är ju bara om du har referenser från andra datorer som testet blir intressant.

Postat (redigerat)

Jag tror jag förstår lite hur Zando menar. Ska försöka mig på en jämförelse; Säg att man ska mäta konditionen hos en grupp människor, genom att mäta först deras vilopuls. Sen låter man dom "jogga" i 5 km/h (vilket inte är speciellt snabbt!) i 5 minuter. Sen mäter man deras puls igen. Möjligen kan man se skillnader på de olika deltagarna, men det är ju inte alls säkert att man märker någon nämnvärd skillnad på någon som springer ett marathon på drygt två timmar (=världsrekord) eller fixar en mil under 50 minuter, även om den första givetvis har oerhört mycket bättre kondition än den sistnämnda. Någon som förstår hur jag menar?

Miren, tack för tipset!

Redigerat av JJRockford
Postat
min CPU-mätarn låg på 10% i stop läget och 15-20% i play, som du sa så toppar den lite då och då, men jag har en annan Cubase-test som är ännu mer krävande

och då låg min dator på 45-55% i play läget, då undrar jag vilken av dessa tester som ger mest rättvis bild 😄

hur menar du?

bägge ger väl en rättvis bild av din dator. det är ju bara om du har referenser från andra datorer som testet blir intressant.

Svar ja,du har rätt, feltänkt av mig 😆

Miss Davis (oregistrerad)
Postat
Skriv gärna vad ni fått för resultat!

Japp. Jag har gjort testet. Låg på runt 20% på min AMD 2 ghz, 768 ram

Postat

min burk ligger på ca 16% och nån enstaka topp över 20%

Asus moderkort Pentium 4 intel processor 3GHz, 512 MB ram nåt parallelljox...

Postat

Min låg på 20% vid stopp, 25% vid play och peakade ibland runt 40%..

Vet inte riktigt om det är bra eller dåligt 🙂 ... Har iaf en PIV på 2.4ghz, med 1 gig minne..

/Daniel

Postat

Har förresten funderat på det här lite, och det känns lite som att det kvittar hur bra dator man än har, så kommer man ändå komma till en gräns där man vill ha ännu bättre dator 🙂

/Daniel

Postat (redigerat)

Testade nyss med testfilerna som låg på Studio-CD:n.

Min nybyggda burk (3.6GHz), som bara har de två grundläggande tweaks som jag brukar nämna, låg på ca 10% vid Stop och ca 13-14% vid Play, med toppar upp på 19-20% ibland. Möjligen kan man krama ur lite mer power om man gör ett par av de tweaks som finns beskrivna här och där - men den verkar i alla fall stå sig ganska bra mot de testade burkarna... 😉

Hela konfigurationen finns på mitt recensionsforum.

Redigerat av Claes
Postat (redigerat)

Min dator låg på 65% som mest.

PIII 933 med 512 i ram............buuuuuuuuuuuuuh. 😉

Dax att köpa en ny dator...

Redigerat av Grahn

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.