Shifter Postat 21 mars 2005 Postat 21 mars 2005 LÅTNAMN: Play Our Game ARTIST/GRUPP: Shaven GENRE: EBM LÅTLÄNGD: 4:45 KOMPOSITÖR: Jimmy Svensson PRODUCENT: Jimmy Svensson EV. MEDVERKANDE: Fredrik Lindquist INSPELNINGSÅR: 2003 FORMAT: MP3 STORLEK: 6.7 MB STATUS: Färdig demo LÅTLÄNK: Shaven - Play Our Game
android Postat 22 mars 2005 Postat 22 mars 2005 Hmmm... Inte alls illa! 🙂 Brukar ha lite svårt för distad sång i synthmusik, men det här var faktiskt riktigt bra. Har lite svårt att uttala mig om musiken eftersom jag har alldeles för dåliga hörlurar här på jobbet, jag tror att det lät helt ok.
Shifter Postat 22 mars 2005 Trådstartare Postat 22 mars 2005 Hmmm... Inte alls illa! 🙂Brukar ha lite svårt för distad sång i synthmusik, men det här var faktiskt riktigt bra. Har lite svårt att uttala mig om musiken eftersom jag har alldeles för dåliga hörlurar här på jobbet, jag tror att det lät helt ok. Tackar. Kul att höra och att du kunde uppskatta den distade sången 😄
MJInc Postat 23 mars 2005 Postat 23 mars 2005 Blev väldans nyfiken då det stod EBM som genre. Men hade nog förväntat mig hårdare musik, med tanke på den lilla diskusion som uppstod om definitionen på EBM tidigare i min tråd. Men det betyder inte att jag tyckte det lät dåligt utan tvärt om. Lät riktigt bra! 🙂 Fast jag tycker nog att den distade sången skär sig väldigt mot det mjuka soundet på musiken. "Shaven" som sägs antal gånger i låten fick mig att tänka på engelska ordet shave=raka=raklblad=sången skär som rakblad i öronen! 😉 //Micke...
Shifter Postat 23 mars 2005 Trådstartare Postat 23 mars 2005 Blev väldans nyfiken då det stod EBM som genre. Men hade nog förväntat mighårdare musik, med tanke på den lilla diskusion som uppstod om definitionen på EBM tidigare i min tråd. Men det betyder inte att jag tyckte det lät dåligt utan tvärt om. Lät riktigt bra! 😉 Fast jag tycker nog att den distade sången skär sig väldigt mot det mjuka soundet på musiken. "Shaven" som sägs antal gånger i låten fick mig att tänka på engelska ordet shave=raka=raklblad=sången skär som rakblad i öronen! 😲 //Micke... Kan nog säga att jag personligen också hade förväntat mig hårdare musik om det står EBM. Alltid svårt när man ska försöka genrebestämma musik för att underlätta för lyssnaren. Kunde inte sätta det som Futurepop, för så sockersött känns det inte. Men dagsaktuell EBM tycker jag nog ändå känns som, om man ser till vad som släpps och kallas EBM idag. Hehe, jo, visst kan det bli vasst. Personligen gillar jag det skarpa. Men sen så kan jag förstå att det kan bli lite väl bra ibland. Men kul att du tyckte om musiken. Tack för att du lyssnade 🙂
Nanne Postat 23 mars 2005 Postat 23 mars 2005 Varför tänker jag på Run Level Zero? Det låter grymt iaf... när spelar ni på SAMA? 😲 Jag försöker väl göra något liknande mer åt Suicide Commando hållet. Men det har än så länge inte blivit så mycket av det.
Shifter Postat 25 mars 2005 Trådstartare Postat 25 mars 2005 Varför tänker jag på Run Level Zero? Det låter grymt iaf... när spelar ni på SAMA? 😄 Jag försöker väl göra något liknande mer åt Suicide Commando hållet. Men det har än så länge inte blivit så mycket av det. Hade varit kul att spela på SAMA. Hehe. Skicka ett PM när du postat någon av din musik så checkar jag gärna det. Suicide Commando har gått och blivit lite tråkig tycker jag nog. Gamla plattorna är helt ok. Men nya har inte fallit mig alls i smaken.
AndyPandy Postat 27 mars 2005 Postat 27 mars 2005 (redigerat) Hmm ... inte illa, inte illa alls. Men det låter lite tunt! Du måste har lite tyngre basljud och så! Redigerat 27 mars 2005 av AndyPandy
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.