Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag ska försöka spela in trummor, Men tror inte att rummet har den bästa kapaciteten för det.. Rummet består av ett betong tak, betong glov med nån heltäcknings matta på och spånskivor på väggarna.. (typsik replokal) Ska man helt enkelt byta rum eller kan man fixa det med nån Effekt?...

Annons
Postat

Hej hej, du kan hänga upp lite mattor och grejer på väggarna , äggkartonger har jag hört ska fungera bra också, bara för att få ljudet att studsa på ett annat sätt.ha gärna mycket grejer i rummet som inte vibrerar , så får du säkerligen ett bra ljud

Postat

Jag hade bytt rum. Att fixa med någon effekt, typ stenhård gatning och bara närmickning, är nog ingen bra lösning... Lite dämp kan ju visserligen hjälpa till lite. Men nej, se det som ett skönt projekt att leta bra rum (typ låna kyrksal för softa låtar och någon annan lite mjukare lokal för snabbare grejor)... Bra inspelningsrum gör ju dessutom att man i princip kan skippa andra ljudmässiga ingrepp än komprimering. Det blir dessutom riktigt roligt att stereorumsmicka på lite avstånd.

Postat

Isolera rummet med isolering med kanske 10 cm på väggarna och försöka skapa lite oparalella ytor så inte ljudet står mellan två väggar. Jag byggde en enkel grej i mitt sångbås, gjorde en träram med reglar, och la isolering där i och täckte det med ett påslakan. Blir rätt kosteffektivit.

Om du bygger flera sånna ramar kan du flytta runt dom o leka hur mkt du vill 😛.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.