Waltzberger (oregistrerad) Postat 27 april 2013 Postat 27 april 2013 Hej folks. Har precis gått över till logic. Gillar de so far. Men sen idag har det krånglat en del. När jag lägger på effekter på spåren och sitter ett tag i mixern så slutar alla mätare och tidvisarn att reagera. Det är precis som att det blir en "freeze-frame" på allt. När jag trycker ner musknappen så rullar allt på som vanligt och så fort jag släpper upp den igen blir det likadant. Är detta ett vanligt problem eller är det någon som vet hur man åtgärdar det? Tack på förhand! //Emil
Amolop Postat 27 april 2013 Postat 27 april 2013 Detta lär inte vara lösningen, men du kan testa att reparera skivbehörighet på disken. Jag hade ett liknande problem med hela operativsystemet, och efter en reparation så funkade allt perfekt igen. Hoppas de löser sig.
D200 Postat 27 april 2013 Postat 27 april 2013 Något liknande sker när man har en grafikintensiv grej igång såsom Logics egna EQ med spektrumanalysatorn på...väntar man ett tag då så kan det bli trögt att göra något alls tills det slutar frysa och då kommer ibland allt man gjort på en gång istället...
Peter Roos Postat 27 april 2013 Postat 27 april 2013 (redigerat) Detta lär inte vara lösningen, men du kan testa att reparera skivbehörighet på disken. Jag hade ett liknande problem med hela operativsystemet, och efter en reparation så funkade allt perfekt igen. Hoppas de löser sig. Han kör väl PC? Redigerat 27 april 2013 av Sleap
Peter Roos Postat 27 april 2013 Postat 27 april 2013 (redigerat) Har inte vaknat idag:-) Stod Windows 7 under hans signatur...!? Sorry ☺️ Redigerat 27 april 2013 av Sleap
Waltzberger (oregistrerad) Postat 28 april 2013 Postat 28 april 2013 Hehe. Inget Win. Har bara dålig uppdatering på infon;) Verka krångligt det här :/ Pillat i timtal...
Waltzberger (oregistrerad) Postat 28 april 2013 Postat 28 april 2013 Nja. Pluggarna är alla från waves och soundtoys så tror inte det är problemet :/
Waltzberger (oregistrerad) Postat 28 april 2013 Postat 28 april 2013 Skivbehörighet hjälpte ej. Får installera om och prova om det hjälper helt enkelt.
Waltzberger (oregistrerad) Postat 30 april 2013 Postat 30 april 2013 En uppdatering från 9.1.7 till 9.1.8 gjorde susen. Problemet löst!
Waltzberger (oregistrerad) Postat 30 april 2013 Postat 30 april 2013 Japp:) Underbart DAW i övrigt tycker jag. (Efter 10 år i cubase)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.