Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

LÅTNAMN: South Of The Eastern Shore

ARTIST/GRUPP: Öhhm, har inget

GENRE: Nån sorts rock/pop

LÅTLÄNGD: 03:31

KOMPOSITÖR: Anton Wallén

PRODUCENT: Anton Wallén

EV. MEDVERKANDE: ---

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: Mp3

STORLEK: 3.3 MB

STATUS: Färdig

LÅTLÄNK:

(eller gå in här och klicka på "South Of The Eastern Shore")

Min tredje låt någonsin. Är som sagt nybörjare så jag behöver tips/synpunkter/kritik på i stort sett allting (helst så konstruktiv som möjligt 😉).

Annons
Postat

Är det LM7 trummorna som ingår i Cubase? Det låter så på cymbalerna. Hur är det gjort? Är det Cubasat?

Ja vad skall man säga. Låten som sådan är väl inte så oäven. Den blir lite menlös efter en stund. Det finns liksom inget innehåll direkt.

Ljuden är tyvärr ganska bleka. Om du lyssnar på andra demos så hör du kanske att trummorna bör ha lite mer tryck.

Orgeln mycket dominerande. Ljudbilden är för kompakt mixad. Det låter mono om allihop. Börja med att mixa. Använd mer effekter. Om du kör Cubase kanske du skall prova med lite mer Kompressor på trummorna. Testa Magneto t e x.

Det låter inte så roligt överlag. Jag skulle sätta mig och mixa om alltihop. Försök att lyssna på ett instrument i taget och hör hur de egentligen låter. 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.