Villa Superstar Postat 21 mars 2005 Postat 21 mars 2005 LÅTNAMN: South Of The Eastern Shore ARTIST/GRUPP: Öhhm, har inget GENRE: Nån sorts rock/pop LÅTLÄNGD: 03:31 KOMPOSITÖR: Anton Wallén PRODUCENT: Anton Wallén EV. MEDVERKANDE: --- INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: Mp3 STORLEK: 3.3 MB STATUS: Färdig LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag (eller gå in här och klicka på "South Of The Eastern Shore") Min tredje låt någonsin. Är som sagt nybörjare så jag behöver tips/synpunkter/kritik på i stort sett allting (helst så konstruktiv som möjligt 😉).
Villa Superstar Postat 29 mars 2005 Trådstartare Postat 29 mars 2005 Lite fult att uppa en tråd men jag vill gärna ha kommentarer på den så jag gör det ändå 😆.
Egghuvud Postat 29 mars 2005 Postat 29 mars 2005 Är det LM7 trummorna som ingår i Cubase? Det låter så på cymbalerna. Hur är det gjort? Är det Cubasat? Ja vad skall man säga. Låten som sådan är väl inte så oäven. Den blir lite menlös efter en stund. Det finns liksom inget innehåll direkt. Ljuden är tyvärr ganska bleka. Om du lyssnar på andra demos så hör du kanske att trummorna bör ha lite mer tryck. Orgeln mycket dominerande. Ljudbilden är för kompakt mixad. Det låter mono om allihop. Börja med att mixa. Använd mer effekter. Om du kör Cubase kanske du skall prova med lite mer Kompressor på trummorna. Testa Magneto t e x. Det låter inte så roligt överlag. Jag skulle sätta mig och mixa om alltihop. Försök att lyssna på ett instrument i taget och hör hur de egentligen låter. 😆
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.