Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jo, jag har då knökat iordning studion igen i ett av rummen och eftersom jag bor med sambo så blir det tyvärr inga heltäckande gardiner på väggar etc så jag försöker lösa det bäst jag kan. Hade ett taffligt "rums"-ljud på vocals så jag köpte Auralex Mudguard. Svårt att säga hur pass mycket bättre det blev men inte helt bra.

Så jag köpte idag en vikbar vägg på Åhlens för 449 pix, alltså tre delar som sitter i varann med gångjärn. Jag har kastat två stora täcken över denna vikvägg och tadaa, det börjar likna nåt! Mycket bättre ljud i sången... Men det är fortfarande inte HELT bra.. så frågan är, hur ska jag placera mig?

In mot ett hörn? Ryggen mot ett hörn? Mitt i rummet? Ska jag ha vikväggen med täcken bakom mig eller framför mig och skita i reflektionsfiltret? Ska jag köpa en till och ha väggar o täcken runt mig och micken helt? Hjälp! =)

Annons
Postat

En kollega föreslog att jag har vikväggen med täckena i ett hörn av rummet, ställer mig med ryggen mot det.. kan det funka? (bor i lägenhet och det är sent nu så kan inte gorma på för tillfället..) 🙂

Postat

Ryggen mot hörnet, dämpat bakom och reflektionsfilter framför mick borde funka bra. Du kan även behöva dämpa taket och ha mattor under om det inte låter bra.

Postat

Instämmer! Dämpningen ska vara bakom din rygg för att göra mest nytta. Taket kan som sagt också vara idé att dämpa. Reflektionsskärmen är sista steget, om du fortfarande saknar kontroll på ljudet - men var försiktig, för ibland kan en sådan skärm göra mer skada än nytta...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.