Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan studioforum!

Jag tillhör den skara musikmakare som jobbar i olika DAWs och plattformar beroende på alla möjliga faktorer. Jag är skolad i Logic, föredrar Cubase, hade korta kärleksaffärer med Studio One och Reaper men är på väg att lära mig Pro Tools. Dessutom jobbar jag både i OSX och Windows på både 32 och 64bitars-system. Det är en frihetskänsla kan jag avslöja, fylld av glädje men tyvärr även mycket ångest. Bland annat är det otäckt att köpa plugins.

Till exempel skaffade jag nyligen Sylenth1 men insåg snart att den inte fanns i 64bitar. Inte heller som RTAS eller AAX. Pain in the ass.

Vore kul att veta om det finns fler i min situation och om någon vet vilka pluggar som finns till alla dessa plattformar?

Tackar!

/Dag

• 2 veckor senare...
Annons
Postat

Det mesta från Waves och även Native Instruments verkar finnas till samtliga plattformar, finns det fler?

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Det är en frihetskänsla kan jag avslöja, fylld av glädje men tyvärr även mycket ångest. Bland annat är det otäckt att köpa plugins.

Känslor kan bedra som sagt var. Det är ju bara kolla hos tillverkaren vad som gäller för var plugg. Att vissa inte än har uppdaterat till 64 är slöhet då de har haft gott om tid till det.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.