SadamJR Postat 25 april 2013 Dela Postat 25 april 2013 Just nu lutar jag åt den här, men ni kanske kan få mig att ändra mig? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Erik dP Postat 25 april 2013 Dela Postat 25 april 2013 (redigerat) ...Om det är den tidsperioden så kanske "Paint it black" (Rolling Stones) och "The End" (The Doors) skulle hamna på min lista (årtal?). Annars brukar väl GnR med "Sweet child o mine" rätterligen (är det ett ord?) hamna högt på "best of all time"-listor. Redigerat 25 april 2013 av Erik dP Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
basshole Postat 25 april 2013 Dela Postat 25 april 2013 Sweet - The sixteens. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 25 april 2013 Trådstartare Dela Postat 25 april 2013 ...Om det är den tidsperioden så kanske "Paint it black" (Rolling Stones) och "The End" (The Doors) skulle hamna på min lista (årtal?). Annars brukar väl GnR med "Sweet child of mine" rätterligen (är det ett ord?) hamna högt på "best of all time"-listor. Det är vilken tidsperiod som helst. Lägg gärna ut en videolänk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Casperfren Postat 25 april 2013 Dela Postat 25 april 2013 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amolop Postat 25 april 2013 Dela Postat 25 april 2013 (redigerat) http://www.youtube.com/watch?v=aiebq2ZG5u8 Redigerat 25 april 2013 av Amolop Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 25 april 2013 Dela Postat 25 april 2013 KISS! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Larsson Postat 25 april 2013 Dela Postat 25 april 2013 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Måsart Postat 25 april 2013 Dela Postat 25 april 2013 (redigerat) Det beror på hur vi väljer att definiera rock. Spelar The Smiths rock? U2? Gränsen mellan pop och rock kan faktiskt vara hårfin... 😱 Redigerat 25 april 2013 av Måsart Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joakimbuller Postat 25 april 2013 Dela Postat 25 april 2013 Svårt att välja någon som är bäst men blir lycklig i hela kroppen av denna låten! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 25 april 2013 Trådstartare Dela Postat 25 april 2013 Det beror på hur vi väljer att definiera rock. Spelar The Smiths rock? U2? Gränsen mellan pop och rock kan faktiskt vara hårfin... 😱 Jo, men krångla inte till det nu. Det kan blir fler trådar efterhand. Lägg upp en låt istället. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 25 april 2013 Dela Postat 25 april 2013 Det finns ju mängder med bra rock låtar! tex denna: en av mina absoluta favorit skivor: http://www.youtube.com/watch?v=8w7gH1lZ1xM denna är också bra, för den som gillar stones 70-tals grejer: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 25 april 2013 Trådstartare Dela Postat 25 april 2013 Har aldrig hört talas om THE SWINGIN' NECKBREAKERS. Vad är det för några? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zakyath Postat 25 april 2013 Dela Postat 25 april 2013 ryser lika mycket som första gången jag hörde den Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Martin Postat 25 april 2013 Dela Postat 25 april 2013 (redigerat) still havent f0ound http://www.youtube.com/watch?v=Alu_hzm43Uw Redigerat 25 april 2013 av Martin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 25 april 2013 Dela Postat 25 april 2013 (redigerat) Stones "Satisfaction" är nog den låt som mest på nåt vis var nåt helt nytt och så jävla oförskämd genialenkel jämfört med all tidigare popmusik ala Pat Boone och Beatles stämsång. Brian Jones var nog det största geniet där innan det gick åt skogen med honom. Stones ska ha en konsert i Hyde Park igen, de hade ju en till Brians minne där när drunknat sen han fick sparken. Enligt fanatisk Brian Jones entusiast jag känner blev han dränkt av en av hans anställda. Polarn som har varit till Brian Jones gods nu i modern tid flera ggr har tagit fram detta. Biljetterna till Hyde Park sålde slut på tre minuter. Hur många går det in där? När de spelade där när Brian Jones dött hade de en halv miljon åskådare, långt mer än vad hela Woodstock drog under flera dagar. Men Satisfaction är svårslagen. Redigerat 25 april 2013 av Guitar Nilsson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 25 april 2013 Trådstartare Dela Postat 25 april 2013 Det är märkligt hur olika man ser på det. Själv tycker jag att Rolling Stones är ett av de mest överskattade banden någonsin. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pacanin (oregistrerad) Postat 25 april 2013 Dela Postat 25 april 2013 Jag kommer alltid tillbaka till denna låten: Kiss- Black Diamond http://www.youtube.com/watch?v=qzYrc2xORxE Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laban1 Postat 25 april 2013 Dela Postat 25 april 2013 (redigerat) Måste få ett slag för Slade då som rockar röven av de flesta. 🙂 Gillar trummorna också som ligger med ett skönt back-beat om vi snackar 70-tal Dom får också Elton John från denna epok att framstå som en banktjänseman. Redigerat 25 april 2013 av laban1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 25 april 2013 Trådstartare Dela Postat 25 april 2013 Slade. Klassfest. Första hånglet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 25 april 2013 Dela Postat 25 april 2013 Det är märkligt hur olika man ser på det. Själv tycker jag att Rolling Stones är ett av de mest överskattade banden någonsin. De har gjort mycket skit också. Jag tror jag kanske köpt en enda skiva med dem. Men de är världens största band oavsett vad man tycker. Fortfarande, fast Keith knappt kan hålla takten. Jag lyssnade mest på The Who som ung. Who´s "Live at Leeds" är plattan alla kategorier för mig.Hendrix var två. Beatles före Stones. Creedence har jag fattat hur bra de var först på äldre dagar. Stones liveskiva "Get your ya-yas out" är den bästa med dom. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amolop Postat 25 april 2013 Dela Postat 25 april 2013 Världens bästa rocklåt! http://youtu.be/oDqG9agd5wc Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signia Postat 25 april 2013 Dela Postat 25 april 2013 (redigerat) Tycker också Rolling Stones är överskattade. Helt okej, och överskattade. Bidrar oxå med en utmanarlista, får se vad Saddam tycker om några .. Kiss - I love it loud Prince - Purple Rain The Animals - House of the Rising Sun Van Halen - Jump/Panama Whitesnake - Here I go again .. och en liten personlig favvo: Björn skifs - Lack of Courage Redigerat 25 april 2013 av Signia Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohnRick Postat 25 april 2013 Dela Postat 25 april 2013 Ok, jag får också engagera mig...: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 25 april 2013 Dela Postat 25 april 2013 (redigerat) Världens bästa rocklåt! http://youtu.be/oDqG9agd5wc Lyssnar aldrig på yes, man kan verkligen höra vart Dream Theater har fått sina inspirationer ifrån. Och jag vet att "yes", "Pink Floyd", "Rush" har varit inspirations källor till dom. Redigerat 25 april 2013 av hellfog Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 25 april 2013 Dela Postat 25 april 2013 Tycker också Rolling Stones är överskattade. Helt okej, och överskattade. Bidrar oxå med en utmanarlista, får se vad Saddam tycker om några .. Kiss - I love it loud Prince - Purple Rain The Animals - House of the Rising Sun Van Halen - Jump/Panama Whitesnake - Here I go again .. och en liten personlig favvo: Björn skifs - Lack of Courage Galet att kalla Aretha Franklin för rock. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signia Postat 25 april 2013 Dela Postat 25 april 2013 Galet att kalla Aretha Franklin för rock. Ehm, när du säger det så .. filmen hette "BLUES brothers" t.o.m.Skulle ba testa ju, se om nån märkte det 😑 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 25 april 2013 Dela Postat 25 april 2013 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 25 april 2013 Dela Postat 25 april 2013 http://www.youtube.com/watch?v=z3-OaNevkfg Är beredd att hålla med. Men om jag måste välja en låt som ingen annan varit inne på redan så blir det: http://www.youtube.com/watch?v=KZ-lSTlUnfA Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 25 april 2013 Dela Postat 25 april 2013 GRYM LÅT. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.