Grottberg Postat 24 april 2013 Postat 24 april 2013 Hejhej! Jag har ett Focusrite Saffire 6 USB interface som jag har haft i över ett år nu och som har fungerat felfritt tills idag. Startade Cubase som automatiskt hade valt att använda sig av ASIO DirectX Full Duplex istället för drivrutinerna till mitt ljudkort. Om jag försöker byta tillbaka till det jag tidigare använt får jag felmeddelandet "The hardware does not support the requested sample format" och ingenting händer. Jag har provat att installera om både cubase och drivrutinerna till ljudkortet utan framgång och det enda jag skulle kunna tänka mig är installerat på datorn sedan jag sist använde cubase är väl i så fall någon windowsuppdatering. Är det någon som har varit med om liknande eller vet vad problemet är så är jag ytterst tacksam för alla svar ^^
mrpimmy Postat 24 april 2013 Postat 24 april 2013 Och du har provat att ändra på sample format? Alltså latency eller om det heter något annat i ditt ljudkorts kontrollpanel?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.