Taylor855 Postat 19 april 2013 Postat 19 april 2013 Hej. Jag är ny här och har lite problem med ett Lexicon I-ONIX U22 ljudkort som är installerat i min iMac (Mountain Lion). Jag har Logic Pro 9 installerat och vid inspelning så är det väldigt låg inspelningsnivå. Jag få ha ratten på 9 (av 10) på Lexicon för att för huvudtaget få in ett ljud. När jag kikar på properties i Mac:en och hittar Lexicon där vid audio så är det tre reglage och de är grå (låsta) på väldigt låg nivå. Ska det vara så? Om inte; hur gör jag för att kunna påverka de? Jag har valt Lexicon I-Onix U22 på de andra inställningarna också i Logic och Mac:en. Jag har senaste drivrutinen installerad från Lexicon Tack på förhand för svar. Så här ser det ut i inställningarna för Mac:en
Taylor855 Postat 20 april 2013 Trådstartare Postat 20 april 2013 Jag skickade ett e-mail till Lexicon och där fick jag svar att man inte kan påverka ljudkortets inställningar i Mac:en utan ska göras i deras firmware. Jag installerade firmware, men hur kommer jag sen åt att ändra inställningarna. Jag har sökt runt som sjutton i Mac.en men hittar inget. Måste jag installera den medföljande dvd:n? Det är Cubase LE.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.