Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej mitt namn är Joakim Olofsson och jag håller på med att producera elektronisk musik. Till det använder jag min laptop, mina akg k67 hörlurar och fl studio 10.

Tyvärr så har mitt ljudkort förstörts då en riktigt klantig kompis snubblade på hörlurar sladden så att "lådan" på ljudkortet gått sönder, dvs den får ingen kontakt i hörlurar uttaget med ljudkortet utan är helt lös.

Det jag undrar är om det är värt att reparera det interna ljudkortet som följde med till datorn (klarar ungefär 148ms innan den spårar om man inte använder Asio4all då jag får ner den på en okej nivå (10) är det mer värt att satsa på ett helt nytt internt ljudkort eller ett externt?

Jag gör ofta en hel del jobb när jag inte är hemma då jag reser en hel del så en bärbar lösning vore bra!

Budget kan tänkas ligga runt 1000 svenska riksdaler.

Annons
Postat

Hej mitt namn är Joakim Olofsson och jag håller på med att producera elektronisk musik. Till det använder jag min laptop, mina akg k67 hörlurar och fl studio 10.

Tyvärr så har mitt ljudkort förstörts då en riktigt klantig kompis snubblade på hörlurar sladden så att "lådan" på ljudkortet gått sönder, dvs den får ingen kontakt i hörlurar uttaget med ljudkortet utan är helt lös.

Det jag undrar är om det är värt att reparera det interna ljudkortet som följde med till datorn (klarar ungefär 148ms innan den spårar om man inte använder Asio4all då jag får ner den på en okej nivå (10) är det mer värt att satsa på ett helt nytt internt ljudkort eller ett externt?

Jag gör ofta en hel del jobb när jag inte är hemma då jag reser en hel del så en bärbar lösning vore bra!

Budget kan tänkas ligga runt 1000 svenska riksdaler.

Halliojsan !

Klantiga vänner behöver man mindre av !

Men jag skulle rekomendera ett externt hur som

helst ! Använder ett själv som de flesta. Kommer kunna

dels sänka ms under dina 10 =)

Finns en del mindre ljudkort som inte behöver så

mkt utrymme.. har för mig att Apogee och Line 6 har rätt

okej prylar för under 1000-lappen !

Postat

Halliojsan !

Klantiga vänner behöver man mindre av !

Men jag skulle rekomendera ett externt hur som

helst ! Använder ett själv som de flesta. Kommer kunna

dels sänka ms under dina 10 =)

Finns en del mindre ljudkort som inte behöver så

mkt utrymme.. har för mig att Apogee och Line 6 har rätt

okej prylar för under 1000-lappen !

Ja men de klantigaste av vänner är även de bästa! Haha

Får man verkligen ner ms så mycket med ett ljudkort under 1000kr? Verkar ju perfekt!

Postat (redigerat)

Den verkar ju vara perfekt då jag inte har så mycket plats.

När man väljer ljudkortet hur vet man hur bra det är i jämförelse med andra kort?

Hertz är ju givet men själva kvalitén?

Kan alla ljudkort använda Asio4all drivrutiner? - Kanske inte behövs med de bättre korten?

Redigerat av SmellySweetness
Postat (redigerat)

[...]

Kan alla ljudkort använda Asio4all drivrutiner? - Kanske inte behövs med de bättre korten?

De flesta ljudkort idag använder tillverkrens egna drivrutiner vilket gör ASIO4All överflödigt i sammanhanget 🙂

Vänligen,

CHAE

Redigerat av CHAE
  • Gilla 1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.