Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Jag har fått en phonic A6500 optimizer gratis och jag vet inte vad jag ska göra med den?

1:25 är max ratio och det är ju inte mycket till komprimering. När är det tänkt att man ska använda så lite ratio?

Redigerat av Soundprocessingstudio
Annons
Postat

1:25 i ratio är inte komprimering utan expandering. Det är tänkt för att öka dynamiken i ett material, tvärtom mot hur en kompressor jobbar. Hade det varit 25:1 hade det dock varit komprimering, väldigt mycket sådan också.

Postat

1:25 i ratio är inte komprimering utan expandering. Det är tänkt för att öka dynamiken i ett material, tvärtom mot hur en kompressor jobbar. Hade det varit 25:1 hade det dock varit komprimering, väldigt mycket sådan också.

Tack nu blev allting mycket mer förståeligt, jag började tro att det var något fel på den då den inte betedde sig som en vanlig kompressor. 😊

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.