Guitar Nilsson Postat 15 april 2013 Postat 15 april 2013 (redigerat) Jag blev erbjuden att spela med mitt enmansband på en raggarlokal, men ville hellre spela med band, och fick på kul ihop ett gäng som spelade helt orepat. Kul som fan var det... Nu har vi spelat in sex låtar på ungf samma vis, bara jammat. Det här är ett boggie/jazz medley. Håkan Nilsson: sång gitarr Hasse Spennare. gitarr Hans Fille Stenberg: bandlös jazzbas Rogga Jonsson: trummor Your browser does not support the HTML5 audio tag Redigerat 18 april 2013 av Guitar Nilsson
BluesBoy Postat 16 april 2013 Postat 16 april 2013 Bo Diddley småler nog någonstans nu. 😉 Bra sound och bra spelat.
Guitar Nilsson Postat 16 april 2013 Trådstartare Postat 16 april 2013 (redigerat) Tack som fan grabbar! 🙂Har mixat om den idag, i natt hade jag bara lurarna, så är det när man har en fru... Ny Dropbox WAV-fil: Your browser does not support the HTML5 audio tag Och en Soundcloud, den är väl snabbare att få fart på: http://soundcloud.com/user7908154/sweden-rocks-before-you-accuse Det här är den typ av musik som ligger mig varmast in the heart. När jag hör sånt här kommer jag till en bättre värld. När jag spelar o sjunger hamnar jag i nån sortstrance eller koma. Extas kanske? Speciellt trumliret får gåsskinnet o tuppsnorken att resa sig, sen spelar fingarna av sig själv toner jag inte vet var dom kommer ifrån. Trummisen Rogga har passerat 60 med en bit, jag jobbar på det än... Det är i kompet nästan allt sitter. Redigerat 16 april 2013 av Guitar Nilsson
BluesBoy Postat 16 april 2013 Postat 16 april 2013 Personligen skulle jag dragit ned baskaggen något och ökat jazzbasen. Många balla licks på guran. 🙂
Guitar Nilsson Postat 18 april 2013 Trådstartare Postat 18 april 2013 (redigerat) Ok. Här är det nog lite mindre kagge o bättre ljud... http://soundcloud.com/user7908154/sweden-rocks-rock-boogie-blues Det är Signia som övertalat mig att använda RANE-kompressorn till mastring, vilket jag nu gjort på den här. Sågningar på ljudet vore extremt välkommet... Här nedan som dropbox WAV-fil: Your browser does not support the HTML5 audio tag Redigerat 18 april 2013 av Guitar Nilsson
Växjölirarn Postat 10 maj 2013 Postat 10 maj 2013 Mycket bra sång! (övrigt också, men tycker sångrösten var riktigt bra)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.