Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag blev erbjuden att spela med mitt enmansband på en raggarlokal, men ville hellre spela med band, och fick på kul ihop ett gäng som spelade helt orepat. Kul som fan var det... Nu har vi spelat in sex låtar på ungf samma vis, bara jammat.

Det här är ett boggie/jazz medley.

Håkan Nilsson: sång gitarr

Hasse Spennare. gitarr

Hans Fille Stenberg: bandlös jazzbas

Rogga Jonsson: trummor

Redigerat av Guitar Nilsson
Annons
Postat (redigerat)

Tack som fan grabbar! 🙂Har mixat om den idag, i natt hade jag bara lurarna, så är det när man har en fru...

Ny Dropbox WAV-fil:

Och en Soundcloud, den är väl snabbare att få fart på:

http://soundcloud.com/user7908154/sweden-rocks-before-you-accuse

Det här är den typ av musik som ligger mig varmast in the heart. När jag hör sånt här kommer jag till en bättre värld. När jag spelar o sjunger hamnar jag i nån sortstrance eller koma. Extas kanske? Speciellt trumliret får gåsskinnet o tuppsnorken att resa sig, sen spelar fingarna av sig själv toner jag inte vet var dom kommer ifrån. Trummisen Rogga har passerat 60 med en bit, jag jobbar på det än... Det är i kompet nästan allt sitter.

Postat

Personligen skulle jag dragit ned baskaggen något och ökat jazzbasen.

Många balla licks på guran. 🙂

Postat (redigerat)

Ok. Här är det nog lite mindre kagge o bättre ljud...

http://soundcloud.com/user7908154/sweden-rocks-rock-boogie-blues

Det är Signia som övertalat mig att använda RANE-kompressorn till mastring, vilket jag nu gjort på den här. Sågningar på ljudet vore extremt välkommet...

Här nedan som dropbox WAV-fil:

• 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.