Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hur ska man göra musik med denna varelse ? Alltså man får ju med mjukvara och de men om man tex vill göra musik i FL Studio då ? Går det på nåt sett att köra rewire eller hur gör man ?

Annons
Postat (redigerat)

Det borde vara ganska straightforward om du installerat hårdvaran samtidigt då den installerar dels mjukvaran som plugg dels som stand-alone.

Edit: Tänkte fel.. det är Maschine drums som finns att köpa löst, inte själva sequencerprogrammet till Maschine så då bör du ju ha hårdvaran..jag vill starkt minnas att man får frågan var VST-katalogen finns i sequencern vid installation av Maschine-mjukvaran.

Redigerat av Lundin
Postat

Det borde vara ganska straightforward om du installerat hårdvaran samtidigt då den installerar den dels mjukvaran som plugg dels som stand-alone.

Edit: Tänkte fel.. det är Maschine drums som finns att köpa löst, inte själva sequencerprogrammet till Maschine så då måste du ju ha hårdvaran..

Frågan är om du inte fick frågan var din VST-plugin katalog fanns när programmet installerades?

Alltså jag har inte köpt den än men funderar på det. Vill veta hur jag ska kunna göra beats med den i FL Studio, går det ens ?

Postat

Finns gott om youtube videos om den. Bara sök lite. Har en själv, dock sällan jag använder den. Gillade inte själva programmet, för mycket hinder man får inte göra som man vill.

Postat

Finns gott om youtube videos om den. Bara sök lite. Har en själv, dock sällan jag använder den. Gillade inte själva programmet, för mycket hinder man får inte göra som man vill.

Hur menar du då med hinder ? Ska du sälja den ?

Postat

Den är tex inte lika lättnavigerad som ett DAW, saknar många funktioner.

Vet inte om jag kommer att sälja den, troligen inte. Kan vara bara att ha kvar.

Postat (redigerat)

Ah, var det så du menade. vet inte riktigt om jag skulle köpt Maschine om jag redan kunde FL då upplägget är snarlikt.

Jag skulle nog säga att FL är mycket mer flexibelt än Maschine men vill du bort ifrån peka o klicka, spela in noter via klaviatur, eller om du jobbat med MPC-liknande hårdvaror är Maschine ett helrätt verktyg.. det går rasande fort att göra låtar i stand-alone mjukvaran och när programmet uppdaterades med funktionen att kunde öppna VST-pluggar, syntar, samplers och effekter känns det mer självklart som allt-i-ett verktyg.

Fördelen som jag ser det är att man kan göra en förprod i stand-alone-mjukvaran och sen öppna VST-pluggen i sequencern, och fortsätta jobba med finliret, addera syntar, lägga på ytterligare processing e.t.c.

Alla pluggarna som öppnats i Maschine-VST'n ligger såklart kvar däri så det är ingen huvudvärk ( sitter faktiskt o provar samtidigt som jag skriver )

Maschine-pluggen syncar såklart även mot sequencern's klocka så det är inget meck o inget snack.

Redigerat av Lundin

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.