sisältää Postat 21 mars 2005 Dela Postat 21 mars 2005 500,- för två låtar tycker jag tveklöst att du kan ta.. och kanske 300,- för en. Det kan även studenter lägga ut (de lägger ju så mycket på en normal utekväll) och samtidigt får du en okej extra inkomst om du gör några pass i månaden. När du väl har 20-30 inspelningar under bältet kan du lätt gå upp några hundra till. Om några år startar du företag och lever på att spela in andra för 3000,- per låt. Perfekt. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lavrell Postat 22 mars 2005 Trådstartare Dela Postat 22 mars 2005 Jag har fått tips från folk som gjort såna här och 500:- per låt tycker dom va lite för billigt men ändå en bra utgångspunkt som utgångspris. Detta pris är då det som gäller vid en färdig bakgrund och endast sångpålägg och mixning av detta och sen ner på en CD. Nån mer som tycker nåt annat? /Micke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
®offe Postat 22 mars 2005 Dela Postat 22 mars 2005 Det är så att jag tänkte börja spela in lite elever från skolan i min studio hemma.Delvis för att träna upp mig på min egen utrustning och delvis för att tjäna lite extra slantar 😄 är ju aldrig fel. Howdy! Det framgår inte om du är lärare på den nämnda skolan, det kan göra en en viss skillnad i mitt svar. Om så är fallet finns det en komplicerande effekt, men jag utvecklar den inte här. Annars är det dina skolkamrater vi talar om, och då är det väl helt ok. Men detta betyder väl också att du inte är fullfjädrad ljudtekniker och bör då inte heller snegla på de prislistor som nyttjas utav examinerad ljudtekniker i professionell miljö? Vidare så gnager en liten misstanke att vi inte kommer att se dessa extrainkomster figurera i Herr Lavrells självdeklaration, vilket ytterligare påverkar priset. (nedåt 🙂 ) Snyggast tycker jag om man kan begära gentjänster för nedlagd tid. Om någon vill att du ska banda en sång, och det finns potential i rösten så kan ju motprestationen bli att sjunga in/köra eller liknande på något av dina alster? Det är, som antyds i många inlägg ovan, ett känsligt kapitel att ta betalt av polare. Hursom; lycka till! /R Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lavrell Postat 22 mars 2005 Trådstartare Dela Postat 22 mars 2005 Det är så att jag tänkte börja spela in lite elever från skolan i min studio hemma.Delvis för att träna upp mig på min egen utrustning och delvis för att tjäna lite extra slantar 😄 är ju aldrig fel. Howdy! Det framgår inte om du är lärare på den nämnda skolan, det kan göra en en viss skillnad i mitt svar. Om så är fallet finns det en komplicerande effekt, men jag utvecklar den inte här. Annars är det dina skolkamrater vi talar om, och då är det väl helt ok. Men detta betyder väl också att du inte är fullfjädrad ljudtekniker och bör då inte heller snegla på de prislistor som nyttjas utav examinerad ljudtekniker i professionell miljö? Vidare så gnager en liten misstanke att vi inte kommer att se dessa extrainkomster figurera i Herr Lavrells självdeklaration, vilket ytterligare påverkar priset. (nedåt 🙂 ) Snyggast tycker jag om man kan begära gentjänster för nedlagd tid. Om någon vill att du ska banda en sång, och det finns potential i rösten så kan ju motprestationen bli att sjunga in/köra eller liknande på något av dina alster? Det är, som antyds i många inlägg ovan, ett känsligt kapitel att ta betalt av polare. Hursom; lycka till! /R Tack för ett bra svar Roffe. Jag är inte lärare på skolan utan elev och är nog så väl utbildad inom ämnet för att göra en riktigt bra sånginspelning 🙂 Dessa inkomster kommer nog lysa med sin frånvaro i deklarationen ja och detta har jag sagt till dom lärare jag frågat i plugget. dom tyckte minst 1000 kronor (då vet dom om mina kvalitéer samt utrustning och inspelningsmöjligheter) Så 500 kronor får ses som väldigt billigt faktiskt. 🙂 jag känner inte alls alla personer jag kommer spela in åt (i sånt fall hade det varit svårare) utan detta är folk som jag ser i plugget och vissa pratar jag mer med och vissa inte alls. Men 500 spänn känns som ett bra pris. Någon mer som vill dela med sig om idé/erfarenhet? /Micke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.