Jump to content
Annons

Varför har inte PT funnits i x64 fören nu (PT11)?


Terror

Recommended Posts

Annons
BurninSven (oregistrerad)

Det som är intressant är hur står sig en hackpro med detta system jämfört med en PC med samma haha?

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl det tråden handlar om...har du läst den....? Finns väl ingen poäng att jag radar upp allt som redan är sagt...

nej

tråden handlar inte om vad du tycker är så dåligt med pt

det handlar om att det dröjt tills nu med en 64bit version

men helt fantastiskt hur tråden totalspårat ur utan vare sig valles min eller jjrockfords förtjänst 🙂

Redigerat av Demonproducenten
Link to comment
Dela på andra sajter

nej

tråden handlar inte om vad du tycker är så dåligt med pt

det handlar om att det dröjt tills nu med en 64bit version

men helt fantastiskt hur tråden totalspårat ur utan vare sig valles min eller jjrockfords förtjänst 🙂

Ja det blev en jävla fart på den.....jag nöjer mig nu med att bara läsa den....så mycket njutning och skratt:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som är intressant är hur står sig en hackpro med detta system jämfört med en PC med samma haha?

Japp 😄 Tryckte in DSP i hackpron och tyckte 'därför är den bättre'.

Fortfarande inget svar på frågan är det en rimlig jämförelse. Man undrar vad som dröjer .. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, hoppas du inte fick ont på tårna jag tydligen trampade på....

Hmmm, som svar får jag väl lägga fram detta då:

GOOGLE Söksträng #1: cubase pc problems

ANTAL TRÄFFAR: 3.130.000

GOOGLE Söksträng #2: protools hd mac problems

ANTAL TRÄFFAR: 1.520.000

Ovanstående är, precis som ditt inlägg, enbart fjantigt att ta upp, men för sakens skull ville jag svara på samma "nivå" som du tycks befinna dig på.

Skulle nog påstå att det är avsevärt många fler som kör cubase än protools HD, särskilt som cubase funnits i pirakopierade versioner sedan hedenhös.

Sedan går det nog inte att jämföra amatörer med proffs heller, det blir nog en del handhavandefel och liknande. Den som har på hemma-pcn installerar troligen också massa skräp/spel o.s.v.

<br/>

Använder man PC professionellt (d.v.s. bara till arbete) och köper hårdvara i samma prisklass som en MAC fungerar det hur bra som helst.

Själv har jag kört både och sedan 90-talet och enligt min erfarenhet kan båda strula och de har sina för/nackdelar.

PT har väl alltid legat några år efter med tekniken (delay compensation, 65-bit, off-line bounce osv), men i slutändan har det inte stoppat någon ifrån att göra bra musik.

<br/>

Vem bryr som om vilken daw eller operativsystem/hårdvara man använder? Det som ränkas är att man kan verktyget och att det stöder ens kreativa process.

Förresten, håller inte Apple på att lämna proffssegmentet? Många verkar ju spekulera i det eftersom man inte släppt en ny mac pro på över 3 år.

Det verkar bara telefoner/paddor, tv-apparater och bärbara i aluminium som gäller numer....

//J

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle nog påstå att det är avsevärt många fler som kör cubase än protools HD, särskilt som cubase funnits i pirakopierade versioner sedan hedenhös.

Sedan går det nog inte att jämföra amatörer med proffs heller, det blir nog en del handhavandefel och liknande. Den som har på hemma-pcn installerar troligen också massa skräp/spel o.s.v.

<br/>

Använder man PC professionellt (d.v.s. bara till arbete) och köper hårdvara i samma prisklass som en MAC fungerar det hur bra som helst.

Själv har jag kört både och sedan 90-talet och enligt min erfarenhet kan båda strula och de har sina för/nackdelar.

PT har väl alltid legat några år efter med tekniken (delay compensation, 65-bit, off-line bounce osv), men i slutändan har det inte stoppat någon ifrån att göra bra musik.

<br/>

Vem bryr som om vilken daw eller operativsystem/hårdvara man använder? Det som ränkas är att man kan verktyget och att det stöder ens kreativa process.

Förresten, håller inte Apple på att lämna proffssegmentet? Många verkar ju spekulera i det eftersom man inte släppt en ny mac pro på över 3 år.

Det verkar bara telefoner/paddor, tv-apparater och bärbara i aluminium som gäller numer....

//J

Japp, många fler kör Cubase än ProTools HD. Gratis mot svindyrt ett av de mest betydande svaren vad gäller det påståendet.

Japp, det går inte att jämföra proffs och amatörer. Helt rätt där också!

Japp, ProTools HD fungerar till PC också, så där har du också rätt. För MIN del har aldrig min Mac eller PT HD strulat, men jag kör heller inga piratpluggar eller liknande. MIN erfarenhet är att Windows och PC är ett helvete där Mac och Mac OS är himlen (OBS!!! Min erfarenhet baserar jag på ca. 25 år med PC och Bill Gates - PROFESSIONELLT, och några få år med Steve Jobs skapelse och ProTools - PROFESSIONELLT).... och, ja, ALDRIG MER PC med Windows!!

Vem som bryr sig om DAW/dator-typ?

JAG bryr mig om vilken DAW och vilken datortyp jag använder!

APPLE ÄR proffs-segmentet, och varför det inte kommit någon ny Mac Pro kanske du ska ta och fundera på ett tag...(?!)

Redigerat av DMM
Link to comment
Dela på andra sajter

Japp 😄 Tryckte in DSP i hackpron och tyckte 'därför är den bättre'.

Fortfarande inget svar på frågan är det en rimlig jämförelse. Man undrar vad som dröjer .. :rolleyes:

Haha, du är så trög!!

Jag orkar inte förklara EN GÅNG TILL.... Jag svarar, du vill ha nya förklaringar.

Det går liksom inte in i skallen på dig!

Förklara nu ditt påstående, och smit inte:

RTAS käkar voices på HD-X kort??

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, du är så trög!!

Jag orkar inte förklara EN GÅNG TILL

Du bara vääägrar motivera varför mac måste ha fuskhjälp mot PC för att vara "bäst", och du kallar MIG trög?? 😄

.. eller kan det vara för att mac (som du säger du har) är bara bäst, proffsigast, och PC är mest skit, speciellt med Cubase på?

.. att det är därför som macen måste få fuskhjälp? För när verkligheten träder in, och båda blir likvärdiga, då känner du dig inte högre i status längre? Vad är mer troligt?

drloop, han ansåg att PC-hårdvara kan piska mac+dubbla HDX, för en billigare penning dessutom, och det är självklart sant. Så för att inte mac skulle hamna i status-underläge, var du tvungen att ge macen fuskhjälp, inte sant? 'PC och Mac som är likvärdiga, varpå macen får DSP-kort men inte PC, och därmed är mac starkare/bättre', så tyckte du ju.

Är det så? Är det en rimlig jämförelse? och om inte, vad gör mac så mycket mer proffsig/bättre?

Det är ju inte nån svår fråga du duckar från. Är nog snarare så att svaret svider att säga 😉 Varför skulle du annars förhala? Så låt höra nu. En gång för alla.

Redigerat av Signia
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Du bara vääägrar motivera varför mac måste ha fuskhjälp mot PC för att vara "bäst", och du kallar MIG trög?? 😄

drloop, han ansåg att PC-hårdvara kan piska mac+dubbla HDX, för en billigare penning dessutom, och det är självklart sant.

Det är ju inte nån svår fråga du duckar från. Är nog snarare så att svaret svider att säga 😉 Varför skulle du annars förhala? Så låt höra nu. En gång för alla.

Det har HELA TIDEN handlat om att DrLoop jämför EN (1st.) PC mot HD-TDM/HD-X systemet.

Jag har INTE PERSONLIGEN dragit in PT HD (med hårdvara) i denna diskussion, och därför är det orimligt att begära en förklaring i denna diskussion där du påstår att JAG har påstått att MAC behöver fuskhjälp. Det finns inga som helst problem att köra en (1st.) mac med vanliga PT.

Jag DUCKAR inte. Jag gillar bara inte din attityd, eller att du far med osanningar, eller att du ALDRIG NÅGONSIN kan svara på min enkla fråga.

Nedan kan du läsa igen, om du inte förstått diskussionen:

Skickat 2013-04-15 - 21:31

Min fråga till DrLoop:

Skulle du påstå att en PC (likvärdig Mac Pro) med Cubase "piskar" Mac Pro (likvärdig med PC'n) med PT (11 för enkelhetens skull) och två st. HD-X kort?

DrLoops svar:

Nej.

Men HDX korten tillför väldigt lite och kostar mycket pengar.

Du behöver inte HDX korten idag, CPUerna är så pass snabba.

Du kan köra PT Native utan HDX DSP kort och du får mer prestanda med bara datorns CPU än två HDX DSP kort.

Skickat Igår, 09:16

Signia, den 2013-04-16 - 09:06, sa:

Förklara på vilket sätt en DSP försedd mac utgör är en rättvis jämförelse med motsvarande PC utan DSP.

Mitt svar till dig:

Förklaring till anledningen att jag jämfört som jag gjort är:

DrLoop har hela tiden påstått att en PC med dess egna processorer och INGEN extra hårdvara "piskar" ett ProTools HD-X system. Skriver man "System" så tar jag det självklart som en Mac med ett PT-system, hur ska man annars kunna jobba med det?

FÖRTYDLIGAR: I efterhand har det retts ut att DrLoop enbart talade om endast HDX-Korten, och inte en MAC MED ProTools HD och HD-X korten, vilket är en något konstig jämförelse då en DAW krävs för att kunna jobba med ProTools HD, och den ska köras med hårdvara (det är ju HD). DÄRFÖR ställde jag frågan annorlunda för att klargöra vad han menade:

Skulle du påstå att en PC (likvärdig Mac Pro) med Cubase "piskar" Mac Pro (likvärdig med PC'n) med PT (11 för enkelhetens skull) och två st. HD-X kort?

Jag skrev "TACK!" till DrLoop, och den fråga det handlade om är nu utredd.

RTAS käkar voices på HD-X kort!!

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!

Vet du, Signia, jag ska vara den större av oss här och jag ska låta dig slippa förklara ditt påstående om varför RTAS käkar voices på HD-X kort.

Det trista är att om du INTE förstår vad du sagt, så har du inte lärt dig ett smack, och vad gäller detta uttal så räcker bara det för att dum-förklara dig vad gäller ProTools-delen av denna diskussion! Joachime hade rätt, tråden mår inte bra av det, men jag tror fan du behöver det!

Jag är dock rätt säker på att du läst på så ögonen blöder vad gäller ProTools, RTAS, TDM, HD-X och även smygtittat på filmen, och då har du lärt dig något, vilket är mycket bra!

Tyvärr lär du aldrig erkänna din(a) missar, och jag har inte tid att försöka få dig att förstå, ej heller har jag tid med hink och spade, så.... ja,

du vinner på uthållighet, men du förlorar i värdighet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har HELA TIDEN handlat om att DrLoop jämför EN (1st.) PC mot HD-TDM/HD-X systemet.

Jag har INTE PERSONLIGEN dragit in PT HD (med hårdvara) i denna diskussion, och därför är det orimligt att begära en förklaring i denna diskussion där du påstår att JAG har påstått att MAC behöver fuskhjälp. Det finns inga som helst problem att köra en (1st.) mac med vanliga PT.

Jag DUCKAR inte. Jag gillar bara inte din attityd, eller att du far med osanningar, eller att du ALDRIG NÅGONSIN kan svara på min enkla fråga.

Nedan kan du läsa igen, om du inte förstått diskussionen:

Skickat 2013-04-15 - 21:31

Min fråga till DrLoop:

Skulle du påstå att en PC (likvärdig Mac Pro) med Cubase "piskar" Mac Pro (likvärdig med PC'n) med PT (11 för enkelhetens skull) och två st. HD-X kort?

DrLoops svar:

Nej.

Men HDX korten tillför väldigt lite och kostar mycket pengar.

Du behöver inte HDX korten idag, CPUerna är så pass snabba.

Du kan köra PT Native utan HDX DSP kort och du får mer prestanda med bara datorns CPU än två HDX DSP kort.

Skickat Igår, 09:16

Signia, den 2013-04-16 - 09:06, sa:

Förklara på vilket sätt en DSP försedd mac utgör är en rättvis jämförelse med motsvarande PC utan DSP.

Mitt svar till dig:

Förklaring till anledningen att jag jämfört som jag gjort är:

DrLoop har hela tiden påstått att en PC med dess egna processorer och INGEN extra hårdvara "piskar" ett ProTools HD-X system. Skriver man "System" så tar jag det självklart som en Mac med ett PT-system, hur ska man annars kunna jobba med det?

FÖRTYDLIGAR: I efterhand har det retts ut att DrLoop enbart talade om endast HDX-Korten, och inte en MAC MED ProTools HD och HD-X korten, vilket är en något konstig jämförelse då en DAW krävs för att kunna jobba med ProTools HD, och den ska köras med hårdvara (det är ju HD). DÄRFÖR ställde jag frågan annorlunda för att klargöra vad han menade:

Skulle du påstå att en PC (likvärdig Mac Pro) med Cubase "piskar" Mac Pro (likvärdig med PC'n) med PT (11 för enkelhetens skull) och två st. HD-X kort?

Jag skrev "TACK!" till DrLoop, och den fråga det handlade om är nu utredd.

RTAS käkar voices på HD-X kort!!

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!

Vet du, Signia, jag ska vara den större av oss här och jag ska låta dig slippa förklara ditt påstående om varför RTAS käkar voices på HD-X kort.

Det trista är att om du INTE förstår vad du sagt, så har du inte lärt dig ett smack, och vad gäller detta uttal så räcker bara det för att dum-förklara dig vad gäller ProTools-delen av denna diskussion! Joachime hade rätt, tråden mår inte bra av det, men jag tror fan du behöver det!

Jag är dock rätt säker på att du läst på så ögonen blöder vad gäller ProTools, RTAS, TDM, HD-X och även smygtittat på filmen, och då har du lärt dig något, vilket är mycket bra!

Tyvärr lär du aldrig erkänna din(a) missar, och jag har inte tid att försöka få dig att förstå, ej heller har jag tid med hink och spade, så.... ja,

du vinner på uthållighet, men du förlorar i värdighet!

Alltså, seriöst. Vad är det här?

  • Gilla 4
Link to comment
Dela på andra sajter

Nedan kan du läsa igen, om du inte förstått diskussionen:

Min fråga till DrLoop:

Skulle du påstå att en PC (likvärdig Mac Pro) med Cubase "piskar" Mac Pro (likvärdig med PC'n) med PT (11 för enkelhetens skull) och två st. HD-X kort?

Mm, exakt som jag sagt hela tiden, och frågar om hela hela tiden: Varför ger du bara macen HDX kort och inte PCn? Är det en rättvis jämförelse, och om inte, varför gjorde du då den? Vad gör då mac så mycket mer bättre/proffsig?

Som du skriver, så anser drloop att PC har processresurser att piska mac+HDX-2, även till en betydligt billigare penning. Och det är ofrånkomligen sant, det vet du med. Men som alltid saknas det belägg från din sida för ditt eget resonemang. Skulle inte förvåna mig om det kommer en länk till wikipedia-sidan om kaknästornet här med som belägg, som det gjorde förut.

Vet du, Signia, jag ska vara den större av oss här och jag ska låta dig slippa förklara ditt påstående om varför RTAS käkar voices på HD-X kort.

Du väljer själv. Allt som behövs är att du förklarar varför du tycker den ena (som har DSP) av två likvärdiga datorer är bättre/proffisgare? Är en rättvis jämförelse. Och om inte, vad gör då mac så mycket mer proffig/bättre?

Sen, ska jag stå för min del, så sa jag.

du vinner på uthållighet, men du förlorar i värdighet!

Ger du dig på folk och topprider, så får du tåla den lek du själv startar. Så jävla enkelt är det med den saken! Du gick ju knappast på drloop här i tråden för att han hade fel i sak. Det var enbart för att du inte gillade det han sa, sakligt eller inte, och du började snäsa av- och grilla honom. Och nu när jag kräver en motivering för ditt resonemang, och inte ger mig, så har du inte ett skit till belägg att komma med - as usual! Skyll fan inte på mig, tack.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Mm, exakt som jag sagt hela tiden, och frågar om hela hela tiden: Varför ger du bara macen HDX kort och inte PCn? Är det en rättvis jämförelse

Men herregud......... Efter detta svar hoppar jag av tråden... Det GÅR ju inte att få dig att förstå!!

DÄRFÖR ATT DrLoop HELA TIDEN påstått att EN (1) ST. PC med dess EGNA processorer !!!!! UTAN !!!!!! extra hårdvara "steker" PT HD med dess hårdvara (PT HD's interna instickskort).

Åter igen:

Mitt svar till dig:

Förklaring till anledningen att jag jämfört som jag gjort är:

DrLoop har hela tiden påstått att en PC med dess egna processorer och INGEN extra hårdvara "piskar" ett ProTools HD-X system. Skriver man "System" så tar jag det självklart som en Mac med ett PT-system, hur ska man annars kunna jobba med det?

FÖRTYDLIGAR: I efterhand har det retts ut att DrLoop enbart talade om endast HDX-Korten, och inte en MAC MED ProTools HD och HD-X korten, vilket är en något konstig jämförelse då en DAW krävs för att kunna jobba med ProTools HD, och den ska köras med hårdvara (det är ju HD). DÄRFÖR ställde jag frågan annorlunda för att klargöra vad han menade:

Skulle du påstå att en PC (likvärdig Mac Pro) med Cubase "piskar" Mac Pro (likvärdig med PC'n) med PT (11 för enkelhetens skull) och två st. HD-X kort?

Jag skrev "TACK!" till DrLoop, och den fråga det handlade om är nu utredd.

Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)

Efter detta svar hoppar jag av tråden... Det GÅR ju inte att få dig att förstå!!

Med tanke pa den masterings-business du driver sa skulle jag tagga ner och undvika att skriva inlaegg som du gjort ovan med fet-stil och HAHAHA inlaegg. Du goer dig sjaelv en rejael otjaenst med detta beteende enligt mig. Vare sig du har raett eller fel i sak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men herregud......... Efter detta svar hoppar jag av tråden... Det GÅR ju inte att få dig att förstå!!

Enda sättet att få mig att förstå, är att säga om du tycker det är en rimlig jämförelse, att jämföra mc och PC där bara en har stark DSP? Och om inte, vad gör då macen ”bättre, proffsigare”. Det, är det enda sättet att få mig förstå. Du svarar inte på det, du vill alltså inte få mig att förstå. Enkelt.

Men som alla tidigare gånger vi sett, när du inte har svar, så lämnar du tråden, klagandes på att andra är typ ointelligenta, bara för vi frågade efter en förklaring.

DÄRFÖR ATT DrLoop HELA TIDEN påstått att EN (1) ST. PC med dess EGNA processorer !!!!! UTAN !!!!!! extra hårdvara "steker" PT HD med dess hårdvara (PT HD's interna instickskort).

Mm, PC utan extra hårdvara (DSP) kan definitivt steka en mac inklusive hur många HDX moduler du än sätter in. Protools går utmärkt att köra utan HD/HDX hårdvara, och hårdvaran kan även användas av andra DAW.

Så det påståendet är helt rätt, finns ingen anledning att anmärka på.

Men du anmärkte ändå, genom att säga att om du sätter DSP i en mac som är likvärdig med en PC, då drar macen ifrån PCn. Tämligen självklart, inte sant?

Min fråga är varför du inte satte samma DSP i PCn? och varför du annars håller macen som bättre? Det vill du inte svara på, för det svider (tydligen) att behöva medge att macen kanske inte har någon resurs- eller ekonomi-faktor som bräcker PCn.

Men för all del, make my day, lämna tråden, och bevisa min poäng. Eller förklara ..

Redigerat av Signia
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Wow sicken tråd...

Jag tror säkert HDX är en stark kombination med bra hårdvara. Dock så känns det som pengar i sjön när man ändå inte kan maxa datorn med dagens pluggar om man inte kör med oversampling men det stödjer väll ändå inte HDX korten?`Oversampling på plugggar som Slate VCC, The glue etc.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur ska vi ha den här tråden? DMM du får lugna ner dig och Signia får också släppa ned garden, nu närmar vi oss gränsen som jag såg rött inför sist folk började åka ut.

Medlemmar ska inte behöva ha trådar som spårar ur på det här sättet - offentligt -

Antingen stänger vi tråden eller så delar jag av den så den kan fortsätta med den skillnaden att bara frågeställarens frågor ska avhandlas seriöst: Vilket ska det bli?

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur ska vi ha den här tråden? DMM du får lugna ner dig och Signia får också släppa ned garden, nu närmar vi oss gränsen som jag såg rött inför sist folk började åka ut.

Medlemmar ska inte behöva ha trådar som spårar ur på det här sättet - offentligt -

Antingen stänger vi tråden eller så delar jag av den så den kan fortsätta med den skillnaden att bara frågeställarens frågor ska avhandlas seriöst: Vilket ska det bli?

Du kan räkna bort mig från tråden, Lundin. Jag hoppar alltså av den då jag tydligen inte kan tillföra mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...