Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Köpte EZ mix 2 ( och i stort sett alla expansioner) och har spelat in 3 låtar där jag använt mej av EZ mix för att mixa och mastra låtarna. Jag tycker att det låter bra och är väldigt lätt att forma ljudet i den riktning man ösnkar.

P g a brist på inspiration var det coverlåtar så jag kan inte lägga upp någon ljudfil, men ska så fort inspirationen återkommer posta någon ljudfil i denna tråd!

Vissa kännare menar att det är en nackdel att det bara är två rattar att ändra på i presetsen, men jag vill hävda att det kvittar bara det låter bra! ( Ändamålet helgar medlen....) 😉

Och skulle man inte hitta någon preset som passar går det ju utmärkt att använda någon anna plugg, eller kombinera t ex wawes och EZ mix

Finns bl a utmärkta presets för att simulera bandmättnad, tänker på Guitar Nilsson och hans expriment med rullbandare! (Som lät väldigt bra i mina öron!) 😎

Massor med bra presets för att tweaka till trummor, sång, en hel del bra gitarrljud, basljud samt användbara masterings inställningar

Bifogar en recenssion jag hittade på nätet:

http://www.plughugge...288381481237582

Någon anna här på forumet som testat och har synpunkter?

• Gilla 1
Annons
Die Hard (oregistrerad)
Postat

Fusk fusk fusk! Att använda något sådant! Man får inte till det där som man kan få genom att krana allt själv!

Ja det är typ så det brukar låta. Men gillar man inte att mixa och bara vill få till snabba resultat man är nöjd med så varför inte. Hur mycket har inte möts med skepsis och sen blivit standard så småningom. Ja EZ mix kommer knappast bli det i en pro studio i alla fall.

Postat

EZ mix är ju effektkjedjor med utrustning som många aldrig skulle ha råd att köpa just från proffsstudios tillika inställda av diverse demonproducenter....och det är enligt min mening resultatet som räknas, vägen dit är ju egentligen inte riktigt lika viktig.

Tror att det redan märks för dom etablerade inspelnings och mastrings studios att marknaden börjar svikta just p g a att många kan prestera mycket bra inspelningar hemma med hjälp av det som finns på marknaden idag! 😎

Kom att tänka på sequenser debatten i början på 80-talet.....hur många var det inte som skrek och gapade om att det var fusk att spela med en sequenser och idag använder dom allra flesta proffsband backtracks inom populärmusiken....

Autotunen är ju ett annat exempel på något som av många anses som fusk men idag används det ju på väldigt många skivinspelningar....

Postat

Jag använder EZ-mix ibland...Syftet då är att snabbt få en ok mix för att visa upp för kollegor på jobbet eller helt enkelt förr att jag bara har en halvtimme att mixa. Funkar skitbra.

Har jag tid så undviker jag dock detta.

Postat

Jag använder EZ-mix ibland...Har jag tid så undviker jag dock detta.

Kan du ge exempel på vad du särskilt vill åt som

EzMix2 inte fixar, bara för att förtydliga lite..

Postat

Som sagt, EZ-mix jobbar ju med presets som ofta ger ett ok ljud på olika instrument och sång. Har jag tid så föredrar jag att ställa alla parametrar I tex en kompressor själv. Detta tar mycket tid förstås om mans ska gå in och detaljstyra alla effekter, EQ, komp, rev, delat och så vidare.

Vill man ha en snabb och realtivt välljudande mix tycker jag EZ-mix funkar toppen

Postat

Måste erkänna att jag börjat missbruka EZ mix 2 när jag gör demos... Älskar att kunna jobba snabbt och slippa tänka så mycket.

Postat

Tycker EzMix er genialt til demos og skissebruk.

Postat

Ez mix och så gott som alla toontracks produkter är i en klass för sig själva. Där finns ingen på marknaden som kan mäta sig med toontrack.

• Gilla 2

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.