Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Ja som trådämnet lyder. Är dessa tillräckligt bra? Kör redan Adam A7X men vill ha några mindre monitorer för mindre kritiskt musiklyssnande där avkall på bas är godtagbart men ljudkvaliteten fortfarande är viktig.

Tack på förhand!

Redigerat av dj christian
Annons
Postat

Om du själv redan är adamanvändare borde du ju redan veta att de är the shit!

Postat

Å andra sidan, om du har adam a7x idag och vill bredda din lyssning med nya minitorer borde du kanske fundera på att åskaffa något annat än adam. Bara en tanke...

Postat

Håller med båda ovanstående. A3X är kanonbra för sin storlek, så de är absolut ett starkt alternativ.

Många som vill ha en mindre monitor som komplement, skaffar annars en radikalt annorlunda lyssning, som exempelvis Avantone Mixcubes .

Postat (redigerat)

Man kanske ska ha nåt som även ger taskigt med diskant i samma grad som avsaknaden av bas? Mestadels mid alltså som i en liten köksradio. Kan man skruva fram ett ljud så man hör både lite elbas, kagge och lite av cymbalerna även i den middiga lilla högtalaren utan att det samtidigt blir för mycket i fullrange lyssning, då har man ju lyckats.

Jag köpte nyss som alternativlyssning (kör med passiva monitorer) ett par skitgamla tvåvägs Luxor, de passade snyggt ovanpå de andra. 125 kr för bägge på Erikshjälpen... Men de har egentligen för mycket av både bas o diskant, inget vidare snyggt ljud heller, så jag ska nog skicka efter ett par bredbands element och ersätta basarna som sitter i dem med dem. Diskanten kopplar jag bara ur.

Redigerat av Guitar Nilsson

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.