Jump to content
Annons

Bästa VSTi för Trummor nådens år 2013 ? (Cubase 6/PC)


ApelsinKanon

Recommended Posts

Die Hard (oregistrerad)

Du upptäckte länken jag lagt upp för en dag sen menar du?

Nix. Hade inte en aning om att du postat om den. Inte Claes heller tydligen för den delen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nix. Hade inte en aning om att du postat om den. Inte Claes heller tydligen för den delen.

Nej - även om man hänger här mycket, så händer det ju vid enstaka tillfällen att man missar trådar... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Nix. Hade inte en aning om att du postat om den. Inte Claes heller tydligen för den delen.

Nej - även om man hänger här mycket, så händer det ju vid enstaka tillfällen att man missar trådar... 😉

Haha.. vart är världen på väg..

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket tacksam för alla Era svar. 😄 Nu är det bara att gå ifrån tanke till handling vilket historiskt sett är en av mina akilleshälar.. 😊 Kan dröja någon månad eftersom det svarta hålet efter den nyinköpta Behringer X32:an fortfarande gör sig påminnt. Men knäckebröd & havregrynsgröt ÄR gott!!

Återkommer med feedback då jag är på banan..

/ApelsinKanon

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Haha.. vart är världen på väg..

Äh den är som vanligt. Det är bara att Claes och jag är gubbar och då börjar minnet svikta. Ibland är det underbart att glömma vissa saker. Annars får man ljuga som t ex på jobbet när man får frågan om har du fixat det du skulle göra. Vilket var det du tänkte på? Jaha ja det där. Jo jag ska fixa det nu. :rolleyes:

Liten uppdatering kring Drumasonic Luxury: Ljuden går inte att kombinera i ett och samma GUI (typ: Drumasonic 2), de installeras som två olika instrument i Kontakt / Kontaktplayer.

Brukar vara så när det ä fristående instrument för kontakt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tala för dig själv, Die Hard. 😠

Mitt minne är minsann fantastiskt bra - bara att det är så förtvivlat kort... 😛

Vad var det vi pratade om förresten...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar vara så när det ä fristående instrument för kontakt.

Jag fick reda på det av tillverkaren som berättade hur Native Instruments dikterat specifikation för tredjepartsbibliotek.

shit-d-same.. Luxury låter riktigt bra som väl är att man inte behöver byta till något annat biblioteks virvel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att Superior Drummer låter fruktansvärt överkomprimerat i sitt grundutförande.

Virvelkaggen låter ju mer eller mindre som ett pistolskott vilken preset man än väljer.

Det krävs en jävla massa skruvande för att få till ett schysst sound...

Vad tycker ni? Är jag ute och cyklar? 😱

Redigerat av Måsart
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att Superior Drummer låter fruktansvärt överkomprimerat i sitt grundutförande.

Virvelkaggen låter ju mer eller mindre som ett pistolskott vilken preset man än väljer.

Det krävs en jävla massa skruvande för att få till ett schysst sound...

Vad tycker ni? Är jag ute och cyklar? 😱

Både och. Antar att du inte har tillgång till alla virvelkaggar som finns i alla extrabibliotek? Jag tror att jag har allla utom NY2. Laddar man ett rent kit (ingen preset) och dessutom maximerar alla "voices" så låter det väldigt bra. Framför allt Roots SDX och Joe Barresis Evil Drums tycker jag. Även Custom & Vintage är snärtiga där. Inte så överdrivet förtjust i NY/Allaire/Avatar dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Både och. Antar att du inte har tillgång till alla virvelkaggar som finns i alla extrabibliotek? Jag tror att jag har allla utom NY2. Laddar man ett rent kit (ingen preset) och dessutom maximerar alla "voices" så låter det väldigt bra. Framför allt Roots SDX och Joe Barresis Evil Drums tycker jag. Även Custom & Vintage är snärtiga där. Inte så överdrivet förtjust i NY/Allaire/Avatar dock.

Nä, jag har inga expansioner....man kanske skulle köpa på sig ett par stycken?

Du har rätt i att ett rent kit låter fan så mycket bättre än "Combined Presets"-kiten....dom låter inte alls kul.

Link to comment
Dela på andra sajter

Drumasonic tycker jag har ganska många likheter med Toontrack Superior. Det är ett amerikanskt fetare sound, med mindre findetaljer, torrt, väldigt varmt på gränsen till dovt, mer passande för rock och trashiga ljudbilder. Kräver mixning för att få till det. Men Toontrack tycker jag har bättre cymbaler.

Ett annat biblio, som inte fått så stor plats på forumen, är Sonic Realitys Oceanway drums. Helt klart ett biblio man inte bör missa att känna till.

Gäller det att efter-apa ett verkligt akustiskt trumset, så är min åsikt att Toontracks DFHS och DFHS Custom&Vintage fortfarande är bäst - ur ljudmässig synpunkt, kanske inte mjukvarumässig. DFHS Vintage cymbaler tycker jag är ruggigt musikaliska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Drumasonic tycker jag har ganska många likheter med Toontrack Superior. Det är ett amerikanskt fetare sound, med mindre findetaljer, torrt, väldigt varmt på gränsen till dovt, mer passande för rock och trashiga ljudbilder. Kräver mixning för att få till det. Men Toontrack tycker jag har bättre cymbaler.

En liten fundering här: Har du tagit hem o lyssnat på demo't och vilken av dem isåfall? ( DS2 eller Luxury )

Link to comment
Dela på andra sajter

En liten fundering här: Har du tagit hem o lyssnat på demo't och vilken av dem isåfall? ( DS2 eller Luxury )

DS2 var det.

Kan tillägga det kändes svårmixat. Var känsligt liksom, man hade inte stor frihet i att göra vad man ville utan jobbet gick ut på att få helheten att låta bra. Kändes inte som alla mickar suttit där dom skulle riktigt. Påminde en hel del om Native Instruments Studio Drummer, men Studio drummer var lite enklare att mixa. Superior 2 är ännu lättare.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte fråga om nån här har Toontrack Superior expansionen New York Studios vol 3? eller hela New York Studios collection?

Är nyfiken på cymbalerna, tycker dom låter väldigt bra, på demosarna på toontracks sida i alla fall.

Undrar om nån kanske har lust att skicka över 4-5 komp, så man får höra på nära håll? Typ bara starta upp, dra över några midi-komp in i programmet, och rendera ut som wav/aif fil o skicka över? Helst där inte rumsmickarna hörs för mycket, gärna rätt torrt.

Om nån orkar o har lust ..? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...