Jump to content
Annons

Pro Tools öppnas inte...

Recommended Posts

Nithralia (oregistrerad)
Postat

Hallå!

Jag har stött på ett mycket märkligt fenomen. Har en Macbook Pro (OS X 10.8.03) 8ram, i7, 750HDD disk där jag kör Pro Tools 9.06. Allting har funkat absolut felfritt tills nu när jag öppnade Pro Tools. Jag får igång DAW varan men när jag sedan väljer ett gammalt session och börjar starta upp så börjar den ladda upp "inst1, inst,2, Audio1, Audio 2" osv osv. tills den helt plötsligt i laddningen stannar upp på exempelvis "inst4". Har prövat att öppna olika sessions för att få bukt i vad det kan vara men samma mönster upprepar sig oavsett vilken session jag försöker öppna. Är det någon som har en idé om vad det kan bero på? Alla förslag välkomnas varmt!!

Tack på förhand

Hampus

Annons
Postat

Har du installerat någon ny plugg-in?

Annars är Reparera Behörigheter ett måste . . . och gärna en FSCK

Postat (redigerat)

Har du installerat någon ny plugg-in?

Annars är Reparera Behörigheter ett måste . . . och gärna en FSCK

Och testa att öppna projectet utan att starta pluggarna, SHIFT på en PC. Starta dem sen en i taget.

Redigerat av arha
Nithralia (oregistrerad)
Postat

Senaste pluggen jag installerade var några dagarsedan. Köpte Addictive Drums standard paket i digitalt format. Den har dock fungerat felfritt. Reparera behögirheter, vart exakt gör jag det? Ska försöka öppna utan att starta pluggarna och se vad som händer, måste bara leta fram hotkeyn för det haha.

Nithralia (oregistrerad)
Postat

Det lustiga är att jag i eftermiddags jobbade med en session. Stängde ner. Gick ut och åt. Kom tillbaka efter ca 2-3timmar och sedan så ville den inte öppna..

Postat

Programmappen>Verktygsprogram>Skivverktyg

Om du inte vet vad Reparera behörigheter är så en FSCK inte att rekomendera. 🙂

Nithralia (oregistrerad)
Postat

Nej jag kunde inte ens med att fråga vad en FSCK är så det är nog att föredra haha. Tack så mycket för hjälpen so far, uppskattas innerligt att kunna få hjälp över ett svenskt forum!!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.