Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Blev lite nyfiken då ProTools 11 verkar vara på gång. Nån som kör Protools på pc? Hur funkar det? Har kört Cubase sedan urminnes tider men det vore ju kul att testa nåt nytt kanske? Kan man förvänta sig lika bra prestanda med en modern PC i PT som i Cubase?

Annons
Postat (redigerat)

Svårt att jämföra mellan olika DAW sådär men ett kan jag säga med säkerhet, PT är den DAW som kräver mest av hårdvaran. Dessutom så måste en hel del i Win optimeras och i princip tolererar inte PT inblandning av andra program. T.ex. virus realtidsscanners o liknande.

Redigerat av arha
Postat

Jag kör PT på PC i min studio. Fungerar hur bra som helst krånglar i princip aldrig. En kompis som jobbar med datorer byggde datorn åt mig och jag använder den exklusivt till inspelning.

Postat

Nu har PT offline bounce....🙂 inte ett decennie för tidigt

• 2 veckor senare...
DenkoXL (oregistrerad)
Postat

Finns det någon information om att kunna uppgradera MP 9 till något kommande MP 11?

Jag har aldrig kört PT, så ska nog inte gapa efter för mycket. Jag har precis beställt ljudkort då jag inte gillar min gamla trotjänare längre, och med det kommer MP9 - och om jag gillar PT så är det bra och veta.

Man får väll PT 11 gratis när det kommer om man kör crossover fron MP9 till PT 10? Men 3000 känns rätt stor investering för något jag inte börjat leka med än.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.