Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag tänkte lägga ett längre intro på en låt, och försökte flytta hela projektet framåt, vilket fick effekten att det lät åt helsike. Inställningarna från instrumenten och eqn antar jag låg kvar på det ursprungliga stället. Går det inte få med dem? Om det går, hur?

Annons
Postat

För att kunna svara på frågan måst man nog få lit einfo om vad använder för program......Cubase/Cakewalk/Nuendo/Logic/Reason.....etc....Men normalt sett är det inga problem att flytta....all automation skall följa med...! Kan hända att det finns inställningar för detta/Gör det i logic), där man kan ställa in om automationen alltid ska följa med, eller aldrig, eller om den ska fråga varje gång jag flyttar nått...osv osv...

Postat
Har du provat "insert silence"?

// David

Det har jag dessvärre aldrig gjort. Inte har jag hört talas om funktionen heller!

Jag använder Cubase SX i alla fall.

Postat

Markera ett område genom att först sätta höger och vänster "tab" i zoomfältet (dvs start och slutmarkerings flagga) och högerklicka med musen. Sen väljer du menyn Range och tar insert silence (eller vad den heter)... då skall allting följa med.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.