Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Får hålla på och omstarta Cubase Artist 7 ett antal gånger för att få igång programmet; ibland 4- 5 gånger.

Ibland startar inte programmet överhuvudtaget (Cubase fungerar inte ruta kommer upp)

Ibland så startar programmet men utan vare sig in eller output channel eller någon kontakt med ljudkortet.

???? på in och outputlatency osv.....

Till sist så kom den här texten upp: "Application Cubase Artist 6,5 caused the following error DCOM connection to program Synsopos,exe failed.

Error RPC-servern är inte tillgänglig"

Jag har ju som sagt Artist 7, inte 6,5.

Är i alla fall innerligt trött på dessa evinnerliga omstarter stup i ett. Det verkar som om det kommer oftare och krävs fler omstarter också. Jag vill ju hålla på med musik, inte detta datorstrulande.

Vill minnas att jag laddade hem en provversion av cubase för några månader sedan som jag avinstallerat. Kommer inte ihåg vilken version men kan det vara möjligt att någon rest från detta program ligger och spökar.

Tacksam för tips.

Annons
Postat

Synsopos.exe hör ihop med Syncrosoftmjukvaran och hårdvarunyckeln.. Så jag skulle nog försöka avinstallera den mjukvaran, skaffa Piriform CCleaner och rensa datorn från diverse filer som kanske inte avinstallerats i sin helhet, starta om datorn efter det är gjort innan du installerar om syncrosoft-mjukvaran ( ladda ned den senaste syncrosoftmjukvaran och senaste uppdateringen av C7 också)

Postat (redigerat)

Tack för tipset.

På sätt och vis så har det väl löst sig ändå.

Om jag inte är så het på gröten utan kollar e-posten och olika hemsidor först. Först efter ca.5-10 min startar jag programmet med kanske bara en omstart.

Varningstexten har i alla fall inte kommit upp något mer.

Jag är annars lite försiktig med de här rensningsprogrammen.

Förra gången som jag körde Windows filrensningsprogram så blev jag av med e-softlicensen till Cubase LE. Nuvarande Cubase Artist har jag på USB, så det är väl ingen fara. Annars, om jag har fattat dig rätt, så tar alltså Piriform CCleaner bort syncrosoft-mjukvaran som behövs för att mitt nuvarande Cubase skall fungera, eftersom jag måste installera om syncrosoft-mjukvaran.

Jag ger mig gärna inte på några experiment som strular till det i alla fall.

Trots allt så fungerar programmet nu när jag väl har fått i gång det.

Håller på att gå igenom VST-Amp Rack. Finns många ljud och valmöjligheter så man blir nästan yr i bollen.

Börjar i alla fall få lite grepp om detta(som jag tycker väldigt komplexa ljudprogram)

Tycker också att Studioforum var en femetta med all hjälpsamhet och videor mm.

En får tacke.

Redigerat av Hans Karlsson
Postat (redigerat)

Hej igen.

Nej jag menade att du skulle avinstallera Syncrosoft-mjuklvaran själv, scanna med Piriform - verifiera de filer den hittar och ta bort dem som heter "Synsopos," eller liknande, hämta den senaste syncrosoftmjukvaran och installera den.

Piriform är ett program som scannar av din dator och tar bort filer som inte är kopplade till något program men det kommer alltid upp en dialog o frågar om du vill utföra åtgärden samtidigt som den frågar om du vill ta en backup på åtgärden innan du utför den.... den tar inte bort något på eget bevåg

Jag har hittills inte haft ett enda problem med programmet och vågar därför rekommendera det.. program som scannar av datorn och plockar bort saker utan att jag själv som användare har fått godkänna är bara dumt att använda... lite som rysk roulette 🙂

Det där med att du måste vänta låter konstigt om du har en hyffsat rapp dator ska du kunna klicka på Cubase så fort du ser ikonen och om Windows laddar något i bakgrunden brukar den exekvera det utan att datorn craschar.. det låter som det är något annat som kanske inte har någon bra drivrutin. har du uppdaterat drivrutiner för hårdvaran i datorn? Det kan ju vara nån liten skitgrej tillverkaren kommit på i efterhand och förbättrat som innan den är uppdaterad gör att datorn blir instabil. Kolla efter gula trianglar i Enhetshanteraren.

Har du uppdaterat till senaste Cubase Artist 7.0.3?

Redigerat av Lundin

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.