Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej forumläsare

Jag har en del problem med mitt cubase som jag skulle behöva lite hjälp med. Jag har precis uppgraterat min dator till windows 7och med 32 bit cubase 5.1.0. Till en början var det kaos med EZ-drummer. Proplemet var att EZ-drummer inte hittade expansionerna fast jag installerat med de senaste drivarna. Jag gjorde ett antal ominstallationer men fick aldrig ordning på det. Jag formaterade då datorn och installerade allt från skratch. Till en början fungerade allt klockrent men efter ett tag tappade datorn allt ljud och den blev "seg" som fan. Jag startade om cubase men problemet kvarstod. Efter omstart av datorn kom ljuden tillbaka men datorn hackade rejält. Alla pluggar verkar funka bra men den fortsätter att hacka. Detta var inget problem med samma projekt och samma cubase i en P4´a från 2003. Någon som har ett bra tips vad som kan vara fel?

Ja just det. Jag har ett steinberg MR816 ljudkort med de senaste drivarna...

Redigerat av ChristerU
Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.