Jump to content
Annons

Sångare/Sångerska sökes

Recommended Posts

nillefix71 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hejsan

Sångare/Sångerska med inspelningsmöjligheter sökes för studio/hoppyprojekt.

Jag har ett knippe "färdiga" låtar inspelade som jag skulle vilja ha sång på.

Själv har jag inte några sångambitioner så nu söker jag någon som kan skriva text och har möjlighet att lägga sång(hemma eller någon annanstans) på mina låtar.

Musiken är väl hårdrock med en hint av metall. Hatar att beskriva musiken man spelar. ;-)

Du bör var 18 och uppåt(både humör och åldersmässigt) ;-) och brinna för det du gör. Detta är ett distansprojekt till att börja med.

Jag som annonserar är 41år

Här är en del av låtarna;

http://www.soundcloud.com/nillefix

Låter det intressant, skicka iväg ett mail.

Rock n Roll!

Nicke

Redigerat av nillefix71
  • 2 månader senare...
Annons
nillefix71 (oregistrerad)
Postat

Ingen som vill sjunga?

• 3 veckor senare...
Chris_Kadaver (oregistrerad)
Postat

Tjena!

Lyssnar lite nu... Låter som att det skulle kunna vara ett jobb för mig. Jag är i grunden huvudsak gitarrist själv, men har på senare år börjat sjunga en hel del. Hade du enbart tänkt dig ett samarbete på distans? Var bor du annars?

Jag är 29 år, bor på Värmdö utanför sthlm. Sitter själv inte på världens bästa inspelningsutrustning tyvärr. Kan testa lägga lite sång via en zoom h4n (porta med inbyggsa kondisar). Har planer på att byta ut allt crap jag använder, men det får bli när det finns tid över.

Inspiration och ambitioner är väl något av en blandning mellan Layne Staley och Mats Levén. Bör poängtera att jag inte är lika duktig som den sistnämnde. Men som sagt... Återkommer med en slaskinspelning. Enda problemet är att rösten uppfattas som något tunn med mickarna. Skulle behöva en stormembranare egentligen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.