skydrumz Postat 3 april 2013 Postat 3 april 2013 (redigerat) Hej ! (Postade här eftersom mp3:n var för stor för att ladda upp på låt-avdelningen...) Snart färdigt med denna låt, bara mastering och mixa det sista 🙂 Skulle gärna ta emot feedback vad som kan förbättras och ändras så jag kan fixa det som behövs innan jag mastrar den 🙂 Självklart får ni också säga vad som är bra osv. Glömde höja master volymen så ni för dra upp högtalare volymen lite extra. https://soundcloud.com/legendofdeath/melodisk-house-shorter-break Tack ! 🙂 Redigerat 3 april 2013 av legendofdeath
Larsson Postat 3 april 2013 Postat 3 april 2013 tja det låter bra tycker jag, men den pad synthen som flyter runt i bakgrunden hammnar fel harmoniskt och krockar mot grund ackorden, och det låter rörigt kanske du borde reda ut harmonierna där..eller kanske skära botten på paden, & hoppas den funkar bättre i mixen/låten på det viset basen känns lite för hög också, annars gott jobbat 🙂
skydrumz Postat 3 april 2013 Trådstartare Postat 3 april 2013 tja det låter bra tycker jag, men den pad synthen som flyter runt i bakgrunden hammnar fel harmoniskt och krockar mot grund ackorden, och det låter rörigt kanske du borde reda ut harmonierna där..eller kanske skära botten på paden, & hoppas den funkar bättre i mixen/låten på det viset basen känns lite för hög också, annars gott jobbat 🙂 tackar, ska försöka fixa till paden 🙂
Måsart Postat 3 april 2013 Postat 3 april 2013 Jag instämmer med Larsson om paden och basen. Du kanske ska testa att byta padljud helt och hållet? Skön låt!
skydrumz Postat 3 april 2013 Trådstartare Postat 3 april 2013 (redigerat) Jag instämmer med Larsson om paden och basen. Du kanske ska testa att byta padljud helt och hållet? Skön låt! Hur viktigt är det med pad ens? kan ju ta bort den helt och hållet annars är det på ett visst ställe den krockar? i introt och breaket så tycker jag själv att den jobbar bra. Redigerat 3 april 2013 av legendofdeath
whaatswe Postat 3 april 2013 Postat 3 april 2013 Jag kan inte kommentera så mkt då jag inte vet exakt hur den här genren ska låta men mixningen låter bra, men gillar inte heller paden i början, den låter helt off gentimot resten av låten typ fel ton lr nått? Sen får jag en konstig känsla under resten av låten med där det låter som om nån del går i dur och nån annan del i moll? Typ att det är nånting som inte riktigt stämmer.
Larsson Postat 3 april 2013 Postat 3 april 2013 när låten kommer igång vid ca 1 min, så går kompett i ciss moll, e dur,fiss dur , och paden går e,giss,aiss (skriver man så om en semiton ljusare en a?) iaf.. aiss tonen funkar bra på fiss dur ackordet..men när kompet går tillbaka till ciss moll & aiss tonen håller kvar då skär det sig.. jag funderar på om paden kanske skulle funka bättre en oktav ljusare för då skulle den inte gröta ihop med ackorden utan bli mer som en egen melodi..eller att du ändrar paden så att när kompett går tillbaka till ciss så lägger sig paden på b istället... eller flytta upp en oktav, då kanske det funkar som det är... ursäkta mitt hemsnickrade notspråk hoppas det går att fatta något av vad jag menar iaf! 🙂
skydrumz Postat 3 april 2013 Trådstartare Postat 3 april 2013 när låten kommer igång vid ca 1 min, så går kompett i ciss moll, e dur,fiss dur , och paden går e,giss,aiss (skriver man så om en semiton ljusare en a?) iaf.. aiss tonen funkar bra på fiss dur ackordet..men när kompet går tillbaka till ciss moll & aiss tonen håller kvar då skär det sig.. jag funderar på om paden kanske skulle funka bättre en oktav ljusare för då skulle den inte gröta ihop med ackorden utan bli mer som en egen melodi..eller att du ändrar paden så att när kompett går tillbaka till ciss så lägger sig paden på b istället... eller flytta upp en oktav, då kanske det funkar som det är... ursäkta mitt hemsnickrade notspråk hoppas det går att fatta något av vad jag menar iaf! 🙂 Fattade tillträckligt tror jag, sedan är jag helt lost med allt inom oktaver och ackord osv...
skydrumz Postat 4 april 2013 Trådstartare Postat 4 april 2013 (redigerat) Så nu tror jag paden är bättre. Ändrade lite noter och oktaver eller vad det nu heter 🙂 + fick syn på att jag hade dragit ner pitchen på paden i Harmor-vstn, kanske därför det lät off? Ändrade även kicken så ni får gärna säga om ni gillar nya kicken mer eller mindre 🙂 Självklart hade jag dragit ner volym-outputen när jag exportade. https://soundcloud.com/legendofdeath/melodic-house-diffrent-kick Blev det bättre 🙂 ? Redigerat 4 april 2013 av legendofdeath
skydrumz Postat 5 april 2013 Trådstartare Postat 5 april 2013 Någon som har en åsikt om paden blev bättre (även kicken efter 1min)? Känner mig väldigt tjatig nu 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.