Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har Logic Express 7 och glädjs starkt åt frysfunktionen då jag bara har en iBook 1GHz med 768MB RAM.

Men hur fungerar den egentligen?

Jag klickar i "stjärnan" och trycker på play så startar frysningen, men det känns konstigt att sätta igång den med play - är det rätt sätt eller finns det nåt för frysningen uppe i menyn? Update freeze-files har jag sett nåt om...

Mitt problem har hur som helst varit att när jag har kommit upp i ett antal kanaler och massa audio units är inladdade på samma gång så hackar mina frysningar. De sparas alltså fel.

Min tanke är då att alla inladdade instrument gör att frysningen går åt fanders. Hur löser man det? Det känns extremt jobbigt om jag måste ladda ur alla övriga instrument varje gång jag vill frysa ett spår. Kan jag ge logic mer minne på nåt sätt i inställningarna?

Och en sista fråga. Finns det någon mätare som visar hur mycket minne man använder? Jag hittade nåt som hette cpu och när jag startar en frysning så går audio-mätaren upp på rött direkt, men inte under vanlig uppspelning. Har även testat att sätta det aktuella frysningsspåret till solo, men det har inte hjälpt nånting.

Tackar för svar!!

Annons
Postat

använder du en extern hd för audio? eller är det bara ibookens interna hd som du använder`?

Postat
använder du en extern hd för audio? eller är det bara ibookens interna hd som du använder`?

Extern hd för alla instrument. Har en fw-disc som står och snurrar. Jovisst blir det ganska mycket den behöver ladda men är det jättestor prestandaskillnad att köra intern/extern?

Man tycker ju att frysfunktionen borde fungera iaf, den behöver väl inte räkna ut i realtid..?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.