Jump to content
Annons

Världens konstigaste datorproblem!

Recommended Posts

BurninSven (oregistrerad)
Postat (redigerat)

strunt samma jag fixar det själv

Datorn gick som en raket och har så gjort sedan ja byggde ihop den i höstas. Sen över en natt så vägrade den starta och man kom inte ens till bios om jag inte bytte grafikkort. Grafikkortet funkade i en annan dator så det var mycket skumt och även om dom jag bytte med funkade så var jag tvungen att starta felsäkert för att boota hela vägen upp. Med ett lånat nätagg så går den igen men jag har fått en del skumma följdproblem.

Redigerat av BurninSven
  • Gilla 1
Annons
Postat

Köp inte Corsairs CX 600 nätagg det kan tydligen ställa till med de mest märkliga problem.

Postat (redigerat)

Det där jävla Corsair nätagget har tydligen oxå ställt till det så att mitt gamla fina M-Audio Delta 1010 ljudkort stuckit till dom heliga jazzmarkerna. Fan fan fan

Nä fel fel läs under,

Redigerat av BurninSven
Postat

Nu verkar det som att det i själva verket är mitt Saffire pro 10 i/o som gått. Det är rent förbaskat så mycketn problem det ställde till maskinen gick som en iller innan. 600 watt till en maskin man inte spelar med eller klockar det borde ju räcka.

Iofs så passade jag på att stoppa i ytterligare 16 gig minne och jag är lite osäker på hur det påverkar saker och ting. Jag får nämligen starta maskinen med en bootflagga för att ett av ljudkortens drivisar ska laddas vilket inte har behövts förut.

Postat

För hackintoscharen med ett delta 1010 och mycket minne i maskinen starta med bootflag om du tappar ljudet.

himemory_mode=2

Detta talar om för oset att söka minne där det inte behövs för delta drivaren.

Postat

Ja det blev så med den här maskinen av någon underlig anledning. Har aldrig hänt för mig förut och jag har nog byggt uppåt en minst 15 datorer i mitt liv (började sent) och nu sedan början av 2000 talet på grund av att Logic blev mac only har det varit osx på pc hårdvara.

Det har aldrig hänt med någon av dom maskinerna i alla fall, kanske någon gång på win tiden att det blev lite konstigt nån gång. Således har det inget att göra med osx utan det är helt enkelt fel på hårdvaran inte att den inte skulle palla med.

Tråkigt oxå att ett så stort märke som Corsair inte levererar. Nån på swedclockers tyckte att det fick man förvänta sig av ett budget agg det tycker jag är skitsnack. Som sagt 600 watt till det som jag använder mina datorer till det ska räcka gott och väl och står det Corsair på lådan så trodde ju i alla fall jag att det skulle borga för lite bättre än så här.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.