Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

behöver egentligen byta moderkort och det ska passa till min northwood p4 2.4ghz

två frågor:

spelar det någon roll vilket chipset som moderkortet har? intel alt. via

vilka minnen är att föredra: PC3200 alt. DDR400/DDR333 (stod detta som minneshastighet på olika kort)

tack!

Annons
Postat

dubbelpostningen berodde på detta fel.

"Mail Error!

SMTP protocol failure!

Host: localhost

Return Code: 501

Return Msg: 501 Syntax: RCPT TO:

Invision Power Board Error:

Check your SMTP settings from the admin control panel"

Postat
behöver egentligen byta moderkort och det ska passa till min northwood p4 2.4ghz

två frågor:

spelar det någon roll vilket chipset som moderkortet har? intel alt. via

vilka minnen är att föredra: PC3200 alt. DDR400/DDR333 (stod detta som minneshastighet på olika kort)

tack!

Intel har traditionellt varit mer tillförlitligt än VIA - men på senare år har VIA bättrat sig, så att de numera också fungerar bra i musikmaskiner. Har dock inte testat något själv, men jag har hört från flera håll att VIA chipset fungerar bra numera. 🙂

PC3200 är samma sak som DDR400... :rolleyes:

Tänk på att du ska ha två minnesmoduler i stället för en större om moderkortet stödjer Dual Channel, eftersom du då kommer att vinna en del i hastighet när det gäller minneshanteringen. Det fungerar med en minnesmodul också, men det går lite långsammare.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.