Jump to content
Annons

api 2500 copmpressor. plus och minus skala?


rockstone

Recommended Posts

Annons

Kan inte säga exakt men när du ser att nålen rör sig så kan du se gainreduction men värdet kan jag inte säga på rak arm om det är som en vanlig compressor. Sen ställer du bara attack och så, att du blir nöjd med resultatet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det betyder ju att du ska ställa tröskeln tills kompressorn slår ca minus 2db, det behöver du ju bara ögon för att göra.

Låt oss säga att jag har en mix som slår högst på minus 17db och du har en mix som slår på minus 9db, så måste ju jag dra på tresholden högre än dig, då är det ju fullständigt meningslöst att gå efter att någon har sagt att "du ska ha -2db treshold".

Link to comment
Dela på andra sajter

Waves API-2500 är en mjukvaru-avbildning av den verkliga kompressorn API 2500. På den verkliga kompressorn är 0dB samma nivå som -22dB i datorn. Waves har avbildat den noggrant så man har bibehållit den där analoga nivåbeteckningen. Så om du sätter Threshold-reglaget på "0" på Waves API-2500, så motsvarar den nivån -22dB i datorn. Sätter du reglaget på +10 så motsvarar det -12dB i datorn. Det är den högsta nivån tröskeln kan sättas till på API-2500.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Waves API-2500 är en mjukvaru-avbildning av den verkliga kompressorn API 2500. På den verkliga kompressorn är 0dB samma nivå som -22dB i datorn. Waves har avbildat den noggrant så man har bibehållit den där analoga nivåbeteckningen. Så om du sätter Threshold-reglaget på "0" på Waves API-2500, så motsvarar den nivån -22dB i datorn. Sätter du reglaget på +10 så motsvarar det -12dB i datorn. Det är den högsta nivån tröskeln kan sättas till på API-2500.

Tackar!
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...