Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej hej!

Vet att detta inte är det ultimata forumet, då jag söker efter filmskapare, men det skadar aldrig att kolla. Många håller ju på med flera olika saker.

Så, till saken!

Jag studerar sista terminen på Linnéuniversitetets musikproduktionsprogam. Nu ska jag, som examensarbete, göra en undersökning huruvida musik kan påverka film.

Jag söker därför filmklipp att komponera musik till.

Jag ska komponera olika musik till ett eller några filmklipp och bara med hjälp av musiken försöka ändra upplevelsen så radikalt som möjligt.

Jag ska sikta på dessa fyra genrer/känslor: skräck, komedi, sorg, glädje.

Jag söker helst efter så "neutrala" scener som möjligt, med det menar jag, inte innehåll som drar starkt åt något håll när det gäller genre, t.ex. någon som går in i ett tomt hus, någon som står i badrummet och borstar tänderna eller liknande, någon som levererar ett paket till ett hus etc. är bra exempel. Sämre exempel kan vara mord, biljakt, eller ett hettat gräl.

Jag kommer inte att använda filmen i något kommersiellt syfte och upphovsmännen kommer att få all kredit för filmen. Filmen kommer bara att vara med i min redovisning, som måste läggas upp på DIVA (http://www.diva-port...mash/search.jsf). Det kan hända att jag vill använda klippet efter examen till att ragga jobb, men detta avstår jag om det är problem för Du som skapat filmen.

Någon som vill/kan hjälpa mig?

Annons
Postat
Vet att detta inte är det ultimata forumet, då jag söker efter filmskapare
Vänd dig till forumet hos Voodoo Film. Där borde du få napp.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.