Jump to content
Annons

Hittar inte EZ Drummer


Guitar Nilsson

Recommended Posts

Det här är så pinsamt att jag skäms ihjäl. Tänkte jag skulle leka lite med EZ Drummer i Macen. Efter att ha letat det i två timmar ger jag upp. Söker jag det i Finder, ingenting...

Jag hittar en trumloop i Garageband som jag gjorde för ett par månader sen när jag skaffade EZ Drummer, då såg jag trumsetet osv, men inte nu. Men att från Garageband eller på nåt annat vis få fram EZ Drummer kan jag inte. Jag måste ju vara den största idioten i hela världen. När man inte ens kan hitta världens enklaste trumprogram är det illa.

Hur gör man?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du går in i Macintosh HD, in i program, letar reda på Toontrack Solo (i Toontrack-mappen. Om du har det så kan du starta EZ Drummer i "Standalone"-mode. Har du inte Solo installerat så finns det på Toontracks hemsida. Annars måste du starta ditt musikprogram, skapa ett instrumentspår och lägga EZ Drummer som en "Insert" på spåret.

mvh/Peter

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Fiskar väl lite jag med då eftersom jag var delaktig i brottet 🙂

Menar du att spela via stand-alone instrumentet eller via Garageband?

Vi lade ju EZ drummer under en instrument-ikon i Garageband.. tror t.o.m vi döpte den till EZ drummer eller liknande.. det är den ikonen iallafall du drar in i arrangemanget så dyker pluggen upp.

har du loggat in med samma lösenord du och jag använde när vi körde remote?

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Logga in????

I Garageband får jag fram två spalter till högre där det bla står EZ Drummer. Men att få fram trumsetet och alla trumloopar går inte. Klickar o högerklickar på varenda mm av skärmen. Jag är idiot. Helt klart.

Oj fan. Nu kom trummorna fram plötsligt. Hur vet jag inte...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är ju nästan lika roligt att läsa som "...kopphållaren är trasig". 😛

Nilsson, ta dig en dag emellanåt och googla runt lite på saker inom datorer du tycker är jobbigt eller inte klarar av, så skall du se att du snart lärt dig hantera datorer lika bra som Studern. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är ju nästan lika roligt att läsa som "...kopphållaren är trasig". 😛

Nilsson, ta dig en dag emellanåt och googla runt lite på saker inom datorer du tycker är jobbigt eller inte klarar av, så skall du se att du snart lärt dig hantera datorer lika bra som Studern. 😉

Ett bra tips! Fokusera på en grej på datorn, inte allt på en gång. Tror att det är då du blir snurrig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett bra tips! Fokusera på en grej på datorn, inte allt på en gång. Tror att det är då du blir snurrig!

Hehe.. exakt det jag satt och surrade om i telefonen samtidigt som jag drog runt i Hr Nilssons dator.. men det var säkert mer intressant vad som hände på skärmen. 🙂

@Nilsson: Jag har för mig att du första drar in EZDrummer i arret i GB och sen - om inte interfacet öppnar sig - dubbelklickar på själva ikonen i tracklisten.. hmm hoppas du är med vad jag menar... dra iväg ett PM bara om det strular igen, det finns alltid tid över för snabbhjälp.

..och med "loggat in" menar jag i datorn med användarnamn och lösenord, men du kanske aldrig stänger av datorn.

hoppas det löser sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är ju nästan lika roligt att läsa som "...kopphållaren är trasig". 😛

Nilsson, ta dig en dag emellanåt och googla runt lite på saker inom datorer du tycker är jobbigt eller inte klarar av, så skall du se att du snart lärt dig hantera datorer lika bra som Studern. 😉

Vad bra. Jag har hållit på med datorer varenda dag sen de första kom, och ingenting har fungerat. Men nu kommer jag snart att klara allt! 😆

Verkligheten är att jag måste försöka skaffa mig ett liv där jag inte gör nåt annat än skriver här och på Facebook med datorn. Orka inte med att aldrig fatta ett piss. Har suttit o kollat på Dropbox hela dan till och från. Det finns en fin guide där som i sida efter sida berättar och berättar och berättar hu enklet och makalöst bra Dropbox är. Men inte ett ord om hur man använder det... Fortsätter jag med all den här skiten får jag nog cancer eller nåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, se datorer är inte lätt!!:-)

Du klickar på den filen du ska ha in i Dropbox och "drar" in den (och lägger den) i Dropbox-mappen. Vill du kunna dela filen med andra lägger du den i "Public"-mappen. När den sedan ligger där kan du högerklicka på den och där ska finnas Dropbox/Copy Link (kommer inte

ihåg exakt vad det heter). Sedan kan du klistra in länken vart du vill och man kan då spela upp filen från länken du klistrat in (i ett e-mail eller ett inlägg).

/Peter

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...