Jump to content
Annons

MIDI - signal och ljud men ingen REC

Recommended Posts

ÅkeMackan (oregistrerad)
Postat

Använder MIDI-klaviaturen till att styra ett VST.

När jag öppnat upp instrumentet och synkat det till rätt kanal och spelar på klaviaturet kommer signalen i kanalen och ljudet låter rätt.

När jag sedan trycker på REC så bildas ett spår helt som vanligt, men - MIDI-signalerna fastnar inte. Det blir alltså ett tomt spår på kanalen. Ljudet låter fortfarande i monitorerna under inspelningen men inget fastnar.

Har spelat in MIDI mycket, men det var ett tag sen nu, därför misstänker jag att det är nåt enkelt jag glömt.

Ett mycket märkligt fenomen, då som sagt signalen är på rätt spår och ljud hörs, men under inspelning fastnar inget.

Värt att nämna är att när jag öppnar Editorn för spåret och trycker i MIDI manuellt så funkar det och ljudet är rätt när jag sedan spelar upp. Tack så länge!

/Marcus

Annons
Postat

Det kan inte vara så att det är inspelningsknappen på spåret som inte är rött? Nee, det är det ju troligtvis inte för då skulle du ju inte få någon part alls... Hm..

Kan det vara något med att du inte ställt in, in på spåret till midi...

Jaja, försökte i alla fall.

ÅkeMackan (oregistrerad)
Postat

Jo, det är väl antagligen nån inställning som är missat, men allt annat står och rör ju sig som det ska vad jag kan se...

Men tack för försöket! 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.