Fidden Postat 5 juli 2013 Postat 5 juli 2013 the sounds hade troligtvis en full ljudtekniker i västerås förra torsdagen. det löste sig till slut, men i början var nivåerna helt galna. stagepianot och en körsångare dominerade totalt i ljudbilden. det var nog det sämsta jag hört hittills tror jag. flera låtar hanns med innan det fixades också, det var så man skämdes lite.
JJRockford Postat 5 juli 2013 Postat 5 juli 2013 Def Leppard på Vaksala torg i Uppsala i förrgår (onsdag 3:e juli 2013) hade otroligt bra ljud. Lät ungefär som en välgjord live-skiva 🙂 Dessutom spelade dom väldigt bra med. Speciellt imponerad var jag av sången. Sällan man hör så bra leadsång genom en hel konsert. Och likaså körerna, fantastiskt bra.
Måsart Postat 5 juli 2013 Trådstartare Postat 5 juli 2013 the sounds hade troligtvis en full ljudtekniker i västerås förra torsdagen. det löste sig till slut, men i början var nivåerna helt galna. stagepianot och en körsångare dominerade totalt i ljudbilden. det var nog det sämsta jag hört hittills tror jag. flera låtar hanns med innan det fixades också, det var så man skämdes lite. Trist! På Bråvalla lät dom jävligt bra!
Die Hard (oregistrerad) Postat 5 juli 2013 Postat 5 juli 2013 Def Leppard på Vaksala torg i Uppsala i förrgår (onsdag 3:e juli 2013) hade otroligt bra ljud. Lät ungefär som en välgjord live-skiva 🙂 Dessutom spelade dom väldigt bra med. Speciellt imponerad var jag av sången. Sällan man hör så bra leadsång genom en hel konsert. Och likaså körerna, fantastiskt bra. Joe Elliot är en grym sångare. Sett de bara live en gång och det var på 80-talet, monsters of rock på Råsunda? Om inte mitt gamla minne sviker mig. Ozzy och Scorpions var det för övrigt.
KillwithSkill Postat 5 juli 2013 Postat 5 juli 2013 Def Leppard på Vaksala torg i Uppsala i förrgår (onsdag 3:e juli 2013) hade otroligt bra ljud. Lät ungefär som en välgjord live-skiva 🙂 Dessutom spelade dom väldigt bra med. Speciellt imponerad var jag av sången. Sällan man hör så bra leadsång genom en hel konsert. Och likaså körerna, fantastiskt bra. En kompis var där och sa exakt det du skrev! 🙂 Gött som fan! 1
UncleOppa Postat 5 juli 2013 Postat 5 juli 2013 Bästa vet jag faktiskt inte, kanske någon spelning man varit på med god akustik och musik med ganska blygt ljud. Inga rockspelningar direkt, sång och gitarr där ljudet är tydligt. Sämsta är antagligen festivaler eller nattklubbar där ljudet är så högt att det blir "distorted". Vad det nu heter på svenska. Det gillar jag inte, däremot kan man ignorera det för att känna hur basen verkligen flyttar en på dansgolvet eller trummorna slår genom kroppen.
SadamJR Postat 6 juli 2013 Postat 6 juli 2013 Man har varit på ett antal festivaler där nästan allt låter nån slags hårdrock därför att det är för högt och distat.
Måsart Postat 15 juli 2013 Trådstartare Postat 15 juli 2013 Jag har ett gäng polare som kollade på Iron Maiden i lördags. Kanonspelning men RIKTIGT kasst ljud. Friends Arena verkar inte vara något vidare som konsertlokal... 🙁
Måsart Postat 23 november 2013 Trådstartare Postat 23 november 2013 Hur var Sabbath i går? Enligt mina källor var ljudet "helt okej".
Peter Roos Postat 23 november 2013 Postat 23 november 2013 Bästa ljudet: Jerry Williams på Rondo i Göteborg för ett gäng år sen. Strålande ljud och en fantastiskt ljus. De hade ett slags nät framför hela scenen på vissa låtar, där de kunde köra rinnande ljus och projicera bilder. Helspacat! Sämsta ljudet: allt på Scandinavium (Gbg) på sjuttiotalet, bl.a. såg jag Kiss första spelning där, 75-76 nån gång. Men deras ljus och effekter var helt grymma.
Zakyath Postat 24 november 2013 Postat 24 november 2013 Hur var Sabbath i går? Enligt mina källor var ljudet "helt okej". avsevärt mycket bättre än när jag såg iron maiden på friends för ca ett halvår sen, men ja, knappast exceptionellt
Måsart Postat 25 november 2013 Trådstartare Postat 25 november 2013 avsevärt mycket bättre än när jag såg iron maiden på friends för ca ett halvår sen, men ja, knappast exceptionellt Schysst! Det var avskärmat va? Hela arenan användes väl inte? Det kanske spelar roll...
Zakyath Postat 26 november 2013 Postat 26 november 2013 Ja, jag vet inte vilken effekt det hade men en relativt stor del av arenan var avskärmad.
mimla Postat 26 november 2013 Postat 26 november 2013 Nine Inch Nails på hawaii-scenen på hultsfred typ 2006 eller när det kan ha varit var helt bananer. Sämst vet jag inte. Kanske slipknot och metallica på ullevi. fruktansvärt.
Zakyath Postat 26 november 2013 Postat 26 november 2013 Det sämsta jag varit med om var för övrigt Iron Maiden på Friends tidigare i år (ståplats). Har hört att det var OK ljud på sittplatserna
Zakyath Postat 26 november 2013 Postat 26 november 2013 (redigerat) Fields of the Nephilim på Debaser (medborgarplatsen sthlm) var också ganska uselt, vilket var tråkigt då deras senaste livealbum nästan låter bättre än albumen. skyller på lokalen Redigerat 26 november 2013 av Zakyath
mimla Postat 26 november 2013 Postat 26 november 2013 Debaser medis brukar ju dock ha jävligt schysst ljud tycker jag, så det verkar lite underligt!
Zakyath Postat 26 november 2013 Postat 26 november 2013 Är det så? Det är väl knappt ens en kvalificerad gissning från min sida att det skulle vara pga Debaser. Har dock hört från andra att det varit långt ifrån optimalt på andra konserter. Andra här på forumet som varit där får gärna säga sitt angående det
mimla Postat 26 november 2013 Postat 26 november 2013 Tenderar att vara alldeles för starkt för min smak, men annars gött!
Måsart Postat 27 november 2013 Trådstartare Postat 27 november 2013 KB i malmö och Globen är där jag har haft mina värsta ljudupplevelser. Varför envisas man med att använda Globen som evenemangsarena? Hovet är ju inte så jävla mycket mindre...
Måsart Postat 25 februari 2014 Trådstartare Postat 25 februari 2014 (redigerat) Hur är ljudet på Tele2-arenan? Någon som ska se Avicii där i helgen? Redigerat 25 februari 2014 av Måsart
Måsart Postat 15 mars 2014 Trådstartare Postat 15 mars 2014 (redigerat) Man kan ju undra hur Grateful Deads klassiska "Wall of Sound"-anläggniing lät... http://en.wikipedia....(Grateful_Dead) Redigerat 15 mars 2014 av Måsart
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.