Jump to content
Annons

Plug in Voice Yamaha 9000 pro - Hur få in fler ljud i synthen?

Recommended Posts

Dromteatern (oregistrerad)
Postat

Hej.

Skulle vilja utöka ljudbanken i min Yamaha 9000 Pro..

Hur går jag tillväga??

Går det att ladda ner färdiga ljud till den eller köper man färdiga kort och trycker in??

Mvh

/D

Annons
Postat (redigerat)

Jag provade att Google lite snabbt och fick fram att den använder expansionskort likt AN1X och då kommer de som små kretskort som du stoppar in i synten via ( fördmoligen) en liten lucka på undersidan av synten.. bukar ta allt mellan 1,5 - 10 minuter beroende på hur många skrivar man måste lossa först.. Sen finns det ju patcher att köpa men då får du inga nya vågformer bara nya parameterdata som ändrar hur de befintliga klangerna låter.

Vet däremot inte hur eller om dessa finns att få tag på..

PLG150

EDIT: Såg att den hade några år på nacken men efter lite letande verkar den vara lik den Motif 6 jag har och där du också verkade ha /kunna expandera samplingsminnet till 64Mb.. men hitta dessa expansionskort som sagt verkade inte vara helt lätt..

..men inget är väl heller omöjligt, det kan ju finnas någon som har dessa kort som ligger o samlar damm.

lycka till

Redigerat av Lundin

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.