Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Om du menar att jag ser på Ai3 att det kommer in signal till den så är det så ja.

Annons
Postat

jag har signal in till Ai3 oavsett om den står på optical eller analog.

Postat

"Och jag har provat båda lägen på AI3"

Innebär det att du inte ens ser lysdioderna tändas på ditt AI3 när den står på "analog in" och du har signal in?

jag ser att det kommer in på Ai3 på 1 och 2 då jag matar dom
Postat

Ok. ja optical switchen används tydligen bara om du har en annan enhet som skickar en optisk signal till AI3 som då passerar interfacet mot ljudkortet eller vad det nu är man har i andra änden.. typ som en digital patchbay

Men då är det ju tre saker som funkar och det kan f"n inte vara fel på enbart A/D delen..? svårt att tror det med så många grejer som fungerar

1. Analogt in i enheten fungerar så den indikera signal

2. Du kan skicka en digital signal som omvandlas och går ut genom AI3

3. Du hade provat att skifta opto-kablarna

Då är vi nere till Switchen i AI3 och inställningar i Layla kvar som jag ser det.. Det måste bara fungera.

Finns det mer inställningar i ljudkortets kontrollpanel?

Postat

Hur exakt slänger man in en skärmdump här?

Den blir ju rätt stor om man ska ha med allting på bilden.

Postat

Hur exakt slänger man in en skärmdump här?

Den blir ju rätt stor om man ska ha med allting på bilden.

Bilder kan du ladda upp på t ex imgur.com

Kopiera sedan länken ur fältet BBCode och klistra in i ett inlägg.

Postat (redigerat)

Sorry.. hittade den ..

Kollar igenom manualen och fram tills nu har du ställt in allt rätt.. oväsendet som uppstod när du switchade klockan till ADAT var oxå befogad då AI3 inte har en egen klocka och bruset som uppstod var pg.a det..sen tappade den sync.

Din VST connections inställning är också rätt..

Alltså klockan ska vara ställd till internal = check

Den ska stå på ADAT Optical = check

Sitter och läser om en WDM Console som har lite inställningar som kan vara avgörande..

Hmm..det enda jag ser som kanske kan ha betydelse är i WDM Console under fliken Digital I/O om "Auto-mute digital inputs" är förbockad och /eller om den står på Consumer eller Professional.. eftersom du inte kör via RCA verkar det lite långsökt men man vet aldrig. ( inte jag iaf)

Das manuales de Layla 24/96

Redigerat av Lundin
Postat (redigerat)

Sorry.. hittade den ..

Kollar igenom manualen och fram tills nu har du ställt in allt rätt.. oväsendet som uppstod när du switchade klockan till ADAT var oxå befogad då AI3 inte har en egen klocka och bruset som uppstod var pg.a det..sen tappade den sync.

Din VST connections inställning är också rätt..

Alltså klockan ska vara ställd till internal = check

Den ska stå på ADAT Optical = check

Sitter och läser om en WDM Console som har lite inställningar som kan vara avgörande..

Hmm..det enda jag ser som kanske kan ha betydelse är i WDM Console under fliken Digital I/O om "Auto-mute digital inputs" är förbockad och /eller om den står på Consumer eller Professional.. eftersom du inte kör via RCA verkar det lite långsökt men man vet aldrig. ( inte jag iaf)

Das manuales de Layla 24/96

Lundin! Du har gjort mitt liv mera innehållsrikt. Den äckliga knappen för Mute skall inte var påslagen! Vilket jag inte förstår att man ens ska behöva peta på. men men många olika tillverkare m.m har ju olika sätt att se det.

Tack tack för din tjurighet. Det var mycket nära att AI3 hade åkt ut genom fönstret. men fick tag på strömkabeln i sista sekund. 😄😮

Redigerat av rammega
Postat

Coolers! Jag hade en liten känsla av att det skulle lösa problemet men fintsombaraf@an att det verkligen var det som var felet!

F@n.. jag tänkte lägga ett bud på'n 😉

Postat

Coolers! Jag hade en liten känsla av att det skulle lösa problemet men fintsombaraf@an att det verkligen var det som var felet!

F@n.. jag tänkte lägga ett bud på'n 😉

Ha ha typ 10 spänn!! Dom kostar inte mycket idag. men ser dom sällan.
Postat

Ha ha typ 10 spänn!! Dom kostar inte mycket idag. men ser dom sällan.

Haha.. maila mig nästa gång Muteknappen fastnar, jag hugger direkt

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.