morum Postat 26 mars 2013 Postat 26 mars 2013 Tjo! Jag har ett problem med mitt addictive drums i mitt reaper! Vet ej exakt vart detta ska läggas in, men jag tar det här. när jag ska lägga in trummorna i låten så går samma trummkomp från början till slut. lägger jag in flera trummkomp så spelas det dubbla. lägger jag in kompet från takt 6 så börjar det iaf från takt 1. *Hur gör jag för att trummorna bara spelar där jag vill? *Hur gör jag för att göra mina egna trummspår? tex. där man bara vill ha baskaggen som håller rytm. Någon som kan hjälpa mig? Jag är totalt noob på studioprogram.
Bullerbyn Postat 26 mars 2013 Postat 26 mars 2013 (redigerat) Tror det blir svårt att hjälpa dig, jag lyckas inte riktigt förstå hur du menar? Har du dragit in kompen/midifilerna till Reaper? Här har du en liten tutorial: https://www.youtube.com/watch?v=orhRU-qFhyU Redigerat 26 mars 2013 av Bullerbyn 1
morum Postat 26 mars 2013 Trådstartare Postat 26 mars 2013 (redigerat) jag har lagt midifilerna i repaer. men dom ligger inte där jag vill at dom ska ligga. en midifil som är 4 bars spelas igenom hela låten.. får dom inte till att ligga där jag vill :/ sen har jag hört du ska kunna göra egna midikomps. hur gör man det? alltså hur gör jag om jag vill att trummorna ska spelas från 0.30 i låten till 1.35? istället för 00.00 - 3.45? Redigerat 26 mars 2013 av morum
hegobald Postat 26 mars 2013 Postat 26 mars 2013 Tittade du över huvudtaget på Bullerbyns vide ovan? Du har ju svaret där! jag har lagt midifilerna i repaer. men dom ligger inte där jag vill at dom ska ligga. en midifil som är 4 bars spelas igenom hela låten.. får dom inte till att ligga där jag vill :/ sen har jag hört du ska kunna göra egna midikomps. hur gör man det? alltså hur gör jag om jag vill att trummorna ska spelas från 0.30 i låten till 1.35? istället för 00.00 - 3.45?
morum Postat 26 mars 2013 Trådstartare Postat 26 mars 2013 jo såg den, men han redigerade in den filmen medans jag redigerade mitt inlägg.. därutav blev det som de blev med inläggen. 😛
morum Postat 27 mars 2013 Trådstartare Postat 27 mars 2013 ja jag kom på hur man gör egna spår. men inte hur man får trummorna att spela där man vill. det blir som det ligger flera trumspår på varandra och låter ara grötigt..
morum Postat 27 mars 2013 Trådstartare Postat 27 mars 2013 men problemet är att jag har låten inställt på tid och inte bars. kan vara därför trummorna aldrig slutar upp hehehe ska kolla det när jag kommer hem från jobbet =)
Lundin Postat 27 mars 2013 Postat 27 mars 2013 (redigerat) Kolla så inte Addictive är inställt att starta den egna spelaren när du trycker play i Reaper.. om det är så kommer den ju dels spela sin egna loop-player samtidigt som den spelar upp det du lagt i Reaper och då blir det ju jäkligt rörigt. Redigerat 27 mars 2013 av Lundin 1
jarlo Postat 27 mars 2013 Postat 27 mars 2013 ja jag kom på hur man gör egna spår. men inte hur man får trummorna att spela där man vill. det blir som det ligger flera trumspår på varandra och låter ara grötigt.. Avaktivera Sync-knappen på BEATS-sidan i Addictive Drums så ska du se att det löser sig 🙂 Sync-knappen spelar upp det för tillfället valda beatet och loopar det när du trycker play i hosten. Den är till för förhandslyssning och bör (som du märkt) slås av när man dragit in rytmer i arrangemanget. Mvh Tore XLN Audio
morum Postat 27 mars 2013 Trådstartare Postat 27 mars 2013 Kolla så inte Addictive är inställt att starta den egna spelaren när du trycker play i Reaper.. om det är så kommer den ju dels spela sin egna loop-player samtidigt som den spelar upp det du lagt i Reaper och då blir det ju jäkligt rörigt. det var just det den gjorde. så nu är problemet löst 😄
morum Postat 27 mars 2013 Trådstartare Postat 27 mars 2013 någon som vet hur man ställer in så att addictive inte går igång så fort jag ska spela upp låten?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.