Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

SampleTekks White Grand II

WhiteGrandII.jpg

Nu kan man få båda systrarna på en gång..... 8)

White Grand, en vass dam och hennes något mer polerade syster, White Sister.

32 samples/inspelad ton - totalt unikt inom samplingsvärlden när det gäller pianon. Det ger dig en kontroll över dynamiken som är oöverrträffad!

White Grand Demos

(performed by Jeremy Whaley)

(performed by Richard Krull)

Performed by Steve Peffer (Lirar bland annat med LeAnn Rimes, Kellie Coffey, Martina McBride, Sara Evans och en drös andra!) och Jeremy Whaley. Så här tycker Steve om White Grand: "I loved how the White grand cuts. I tend to be a pretty aggressive player, and I like how the piano reacts when I hit hard - It jumps out and comes to life - just like a real piano."

(Performed by Sue Keller)

EDIT: Flyttade kompletterande info till nästa inlägg. /Olsberg

Redigerat av Olsberg
Annons
Postat

Fortsätning på förra inlägget:

Lite kommentarer:

"The White Grand is the best piano sample I have heard. It sits beautifully in a mix, as well as alone. It actually sounds alive!" - Paul Linford; film composer, mixer, programmer for Trevor Rabin

"I had no idea a sampled piano could be this good.  It was as if someone told me they had a guitar, and what they showed me was a '54 Strat." - Trevor Rabin; Film Composer, Guitarist

"In the professional world we don't have time to waste in the studio, so when I need an acoustic piano, I always start with White Grand - it just works. It's presence and brightness is hard to achieve with other piano samples" - Jermey Whaley; producer, composer, musician

"Probably the very best pop/studio piano that has ever been released. In terms of its evenness and playability, and its consistency of presence from pp to fff, I think it is the best piano sample that has ever been released, period." - Bruce Richardson; composer, sound designer, music-technology guru.

White Grand kan du höra i soundtracken till "National Treasure", "Ripley's Art" och "The Great Raid"

White Grand används också flitigt av Stockholm Hit Records och finns bland annat med på Björn Skifs senaste platta

White Grand fick också en perfekt 10:a i Studios test!

White Sister Demos:

Kommer i följande format: Giagstudio 2 or 3, Kontakt, HALion and EXS24 Mk II. 16 or 24 bit

Pris: $280

Mera info: SampleTekk

Postat

Jag är sugen på att köpa en av SampleTekk´s flyglar, "White Grand", "Black Grand" eller "White Grand II"...

Dock har jag lite svårt att bestämma mig, nån som har nån av dem? Jag vet att Black & White Grand fick väldigt högt betyg i Studio, två 10:or om jag inte minns fel... :rolleyes:

Postat

Låter granska bra. Det går framåt på flygelsamplingsfronten :rolleyes: Som förut sagt, fungerar utmärkt för pop/rock och ev viss sorts jazz, men med alla dynamikskillnader, pedalklanger och artikulationer i den klassiska musiken så är det fortfarande en bit kvar.

Postat (redigerat)

Jag kör black grand, och det låter helt otroligt bra. Även black grand kan låte lite poppigt om man väljer rätt förinställning. Helt klart värt varje krona min "studiecirkel" fick offra 🙂

Redigerat av illvaesen
Postat
Jag kör black grand, och det låter helt otroligt bra. Även black grand kan låte lite poppigt om man väljer rätt förinställning. Helt klart värt varje krona min "studiecirkel" fick offra 😉

😎

Tackar! Jodå, eftersom BG har tre olika perspektiv, dvs spelats in med tre olika mikrofon alternativ/placering, så får man tre oiika pianon att välja mellan.

Den närmickade (close) vet jag används flitigt i rock/pop.

Kul att du gillar den!!!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.