Pickadoll Postat 24 mars 2013 Dela Postat 24 mars 2013 Hej! Jag håller på att spela in en låt som jag inte lyckas komma på något bra gitarrsolo till. Låten är inte till något projekt eller band utan är mer bara en låt som jag arrangerar och spelar in för skoj skull 🙂! Låten är inte så kommersiell och är ganska kaosartad, med massa olika riff hit och dit. Jag kunde bara mixa ut halva låten pga att man bara fick ladda upp 1,95Mb stor fil här. Så hela introt och slutet är borta. Jag vill alltså ha ett klassiskt metalsolo 🙂! Så om någon är intresserad så får ni höra av er!Kaoslåten utmix halva låten 2.mp3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
everlastingrecords Postat 24 mars 2013 Dela Postat 24 mars 2013 Använd sökfunktionen eller leta under samarbeten. Det var en kille som bara för någon månad sedan skrev att han gärna lägger metall-solon på låtar. Vilket han även gjorde sen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pickadoll Postat 24 mars 2013 Trådstartare Dela Postat 24 mars 2013 Ja, 2takt hette han. Han har spelat in ett solo åt mig förut men jag ville testa någon annan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
everlastingrecords Postat 24 mars 2013 Dela Postat 24 mars 2013 Aha, ok. Du visste redan, sorry. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pickadoll Postat 24 mars 2013 Trådstartare Dela Postat 24 mars 2013 Hehe ingen fara 🙂! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tvåtakt Postat 25 mars 2013 Dela Postat 25 mars 2013 Haha ja där trodde jag att jag fick en chans till å spela in lite men vill du ha nån annan så kör 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pickadoll Postat 25 mars 2013 Trådstartare Dela Postat 25 mars 2013 Du får gärna prova igen. Men jag frågade också runt pga att jag inte fick någon DI-signal (eller vad det nu kallas) av dig på det förra solot 🙂! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Top Floor Studios Postat 26 mars 2013 Dela Postat 26 mars 2013 Sen fanns det nån som hette infernity-oskar som skrev samma sak i samarbetsavdelningen, att han spelar in gitarr på folks låtar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tvåtakt Postat 26 mars 2013 Dela Postat 26 mars 2013 Du får gärna prova igen. Men jag frågade också runt pga att jag inte fick någon DI-signal (eller vad det nu kallas) av dig på det förra solot 🙂! Fan, glömde jag det? Var ju mitt upp i å göra hur mycket solon som helst så visste att jag hade glömt nånting... 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pickadoll Postat 26 mars 2013 Trådstartare Dela Postat 26 mars 2013 Men spela gärna in ett solo åt mig 🙂! Ska jag maila låten som mp3 UTAN mitt skitsolo? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tvåtakt Postat 28 mars 2013 Dela Postat 28 mars 2013 Det är fortfarande ren signal som gäller va? Jag har ju mindre att stå i just nu så jag borde inte missa eller glömma bort att skicka det jag ska 🙂 skicka på, cederick.forsberg@gmail.com Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pickadoll Postat 3 april 2013 Trådstartare Dela Postat 3 april 2013 Nu har jag skickat låten som behöver solot 🙂! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tjorven Postat 9 april 2013 Dela Postat 9 april 2013 Jag provar provar gärna lägga ett solo 🙂 Vart exakt i låten vill du ha solot nånstans? 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chris_Kadaver (oregistrerad) Postat 9 april 2013 Dela Postat 9 april 2013 Gillar låten 😛 Kanske inte min genre för vad jag vanligen lirar... kan göra ett försök sen på kul. Har dock ingen bra utrustning för inspelning. Bara en zoom h4n. Återkommer... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pickadoll Postat 9 april 2013 Trådstartare Dela Postat 9 april 2013 Kul att ni vill prova göra ett solo 🙂! Solot ska vara från 0:51 till 1:12. Kanske blir svårt att arrangera på mitt (försök av) solo. Loopa bara sista vändan på kompet 🙂! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tvåtakt Postat 12 april 2013 Dela Postat 12 april 2013 Om någon av deras grejer duger så skippar jag nog sålänge pga massa andra grejer som kommit ivägen den här veckan. Men om det krisar så säg till 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pickadoll Postat 12 april 2013 Trådstartare Dela Postat 12 april 2013 Tvåtakt, ingen av dom andra har gjort något solo än så du kan göra ett mega solo som u brukar göra 🙂! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PVJesper Postat 7 maj 2013 Dela Postat 7 maj 2013 Behöver du fortfarande ett gitarrsolo så kan jag fixa det åt dig 🙂 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pickadoll Postat 7 maj 2013 Trådstartare Dela Postat 7 maj 2013 You've got mail PVJesper! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.