Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Jag ska sända en show över nätet och håller på att sätta upp Flash media live encoder. Men nu har jag stött på ett problem.

Ska spela musik/dj:a och samtidigt prata. Använder Traktor S2, Traktor Pro 2 samt en Presonus AudioBox 22VSL + Behringer XENYX 1202 mixer. I traktor har jag audio device inställt på Aggregated device (som består av Traktor S2 + Audioboxen), vilket funkar bra. Har även installerat Soundflower som är inställt på output = aggregated device.

I Flash Media Live Encoder har jag ställt in "audio device" på Soundflower.

När jag DJ:ar i Traktor så kommer det ut ljud i FMLE (de två indikatorerna reagerar), dock får jag ingen reaktion på mikrofonen när jag pratar.

Mikrofonen är kopplad till Presonus-kortet, men har även testat att koppla in den i Behringer-mixern, och inget av det fungerar.

Jag vill ju kunna spela musik och prata samtidigt, och undrar hur jag ska koppla det rätt?

Tacksam för råd/tips!

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.