Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Som rubriken lyder, jag har skaffat waves CLA Vocals(som är sjukt grym) och jag undrar om det är vanligt att man istället för en pedal el dylikt kör effekter via datorn när man spelar o sjunger live?

brukar ni göra det när ni kör live?

Annons
Postat

Näe.. För att när man kör en VST/AU i datorn blir det fördröjning (latency)

sadomachine (oregistrerad)
Postat

Jag kör tempodelay med pedal... t.c. electronics create.

Postat

Näe.. För att när man kör en VST/AU i datorn blir det fördröjning (latency)

Jag märker dock ingen latency när jag kör sångeffekterna via datorn

Postat

Oftast brukar de som skall lägga sång vilja ha lite reverb eller delay och jag har inga problem med latency. Brukar ligga på 64 samples i buffersize på RME RayDat. Med andra ord är svaret ja på din fråga.

Postat

Vet inget om CLA Vocals men svaret på din fråga är nej. Att vid livespelning ha en dator att köra sången genom är inte smidigt alls. Menade du inspelning är svaret som Bullerbyn.

Postat

Jag menar inte vid inspelning utan en livespelning (konsert om du vill kalla det så)

Postat

Med tanke på hur mycket som kan gå fel med datorer så känns det inget vidare att hålla på att trassla med datorer och pluggar i en livesituation. Men visst, det skulle säkerligen kunna funka.

Jocke Rönnqvist (oregistrerad)
Postat

Skulle säkert fungera fint med Mainstage men det känns fortfarande lite instabilt...

Postat

Det går alldeles utmärkt att köra via datorn! Har man bara en kraftig dator och ställer ner till 32 samples och inte har några andra grejer igång så funkar det. Sen att det inte är rock solid får man vara beredd på. Computer sucks!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.